Sugestii de predare-învăţare-evaluare a basmului în gimnaziu
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
997 87
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 16:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.881-82 (3)
Воспитание. Обучение. Образование (14791)
SM ISO690:2012
PLĂMĂDEALĂ, Larisa, SLAVENSCHI, Emilia. Sugestii de predare-învăţare-evaluare a basmului în gimnaziu. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor filologice, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 128-131. ISBN 978-9975-76-303-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Sugestii de predare-învăţare-evaluare a basmului în gimnaziu

CZU: 372.881-82

Pag. 128-131

Plămădeală Larisa, Slavenschi Emilia
 
Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Articolul prezintă importanţa studierii basmului în gimnaziu şi valoarea acestor texte în procesul de formare a personalităţii elevului. Specia propune cititorului o multitudine de aspecte ale vieţii din care se poate învăţa şi ilustrează diverse modele de comportament uman, permiţându-i profesorului să proiecteze lecţii pentru a implica elevii în procesul propriei deveniri, în acord cu adevăratele valori, construindu-şi sistemul axiologic. Prin strategiile didactice propuse, demonstrăm că basmul este un text absolut necesar în formarea cititorului, pentru a preda noţiunile de teorie literară, pentru a explora un text epic, dar şi pentru temele de comunicare.

Cuvinte-cheie
educaţie literar-artistică, basm/poveste, personaj, caracterizare, strategie