Articolul precedent |
Articolul urmator |
1354 88 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-24 08:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.613.4:373.2 (1) |
Социальная психология (994) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2098) |
SM ISO690:2012 ŞUHAN, Liudmila, ILICCIEV, Maxim. Particularităţile socializării copiilor de vârstă preşcolară în dependenţă de tipul temperamental posedat. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 79-87. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.613.4:373.2 | ||||||
Pag. 79-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The actuality and importance of the problem addressed is justified by the current context of reforming education, in particular by focusing on the personality of the educated person, linking educational content and methodologies to the type of knowledge they belong to. Establishing on this basis pedagogical solutions that are compatible with the specifics of the subjects taught and with the particularities of the temperament of the children. A starting point for understanding a child is understanding his temperament - what we receive from ancestors through genes and nature, combined with the spiritual endowment of each (talents, predispositions, qualities, etc.) and influenced by the environment in which we grow and live. |
||||||
|