Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
728 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-27 20:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (434) |
Воспитание. Обучение. Образование (14782) |
SM ISO690:2012 VOICU, Ovidiu. Folosirea resurselor educaționale deschise în pregătirea profesorilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 7-9. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 7-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul discută modul în care paradigma educației deschise se aplică la programele de formare inițială și continuă a profesorilor din sistemul preuniversitar. Deschiderea educației nu presupune încă o reformă structurală, ci o altă perspectivă asupra proceselor din interiorul sistemului, prin care să se obțină beneficii concrete cu investiții minime. Resursele educaționale deschise (RED), componentă fundamentală a educației deschise, pot fi folosite cu succes pentru îmbunătățirea formării profesorilor. Articolul indică mai multe căi concrete de acțiune, de la formarea inițială, trecînd rolul RED în formarea continuă și discutînd despre un posibil centru de învățare la distanță pe model MOOC. Un exemplu concret este cel al competențelor digitale, modelul deschis fiind mult mai flexibil și permițînd păstrarea cadenței cu schimbările permanente în domeniu. |
||||||
Cuvinte-cheie Open education, training programs, pre-university teachers, distance learning center, Mooc model |
||||||
|