Folosirea resurselor educaționale deschise în pregătirea profesorilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
728 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 20:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (434)
Воспитание. Обучение. Образование (14782)
SM ISO690:2012
VOICU, Ovidiu. Folosirea resurselor educaționale deschise în pregătirea profesorilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 7-9. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455

Folosirea resurselor educaționale deschise în pregătirea profesorilor
CZU: 371.13

Pag. 7-9

Voicu Ovidiu
 
Fundația pentru o societate deschisă
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Articolul discută modul în care paradigma educației deschise se aplică la programele de formare inițială și continuă a profesorilor din sistemul preuniversitar. Deschiderea educației nu presupune încă o reformă structurală, ci o altă perspectivă asupra proceselor din interiorul sistemului, prin care să se obțină beneficii concrete cu investiții minime. Resursele educaționale deschise (RED), componentă fundamentală a educației deschise, pot fi folosite cu succes pentru îmbunătățirea formării profesorilor. Articolul indică mai multe căi concrete de acțiune, de la formarea inițială, trecînd rolul RED în formarea continuă și discutînd despre un posibil centru de învățare la distanță pe model MOOC. Un exemplu concret este cel al competențelor digitale, modelul deschis fiind mult mai flexibil și permițînd păstrarea cadenței cu schimbările permanente în domeniu.

The article highlights how open education paradigm can be applied in initial and continuing training programs for pre-university teachers. Opening education requires not a structural reform but a different perspective on the processes within the educational system, by which is possible to obtain concrete benefits with minimal investment. Open educational resources, the fundamental component of open education can be used successfully to improve teacher training. The article indicates more concrete ways of action, from initial training, to continuing training and discussing a possible distance learning center based on Mooc model.

Cuvinte-cheie
Open education, training programs,

pre-university teachers, distance learning center, Mooc model