Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1268 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 13:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:51 (3)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1235)
Математика (1687)
SM ISO690:2012
LUPU, Ilie, CÎSSA, Lilia. Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 11-21. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
CZU: 37.025:51

Pag. 11-21

Lupu Ilie, Cîssa Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2017


Rezumat

Problem solving and creativity represent heights of cognitive performance. Learning through problem solving is a variant of heuristics, a way to apply the theory of learning through discovery that contributes to the formation of the intellectual abilities of students. The orientation of the educational-teaching process towards the formation of intellectual abilities, ways of thinking, cognitive strategies, active-participatory training methods.

Rezolvarea de probleme şi creativitatea reprezintă culmi ale performanţei cognitive. Învăţarea prin rezolvarea de probleme este o variantă a euristicii, o modalitate de aplicare a teoriei învăţării prin descoperire care contribuie la formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. Orientarea procesului instructiv-educativ pe formarea de capacităţi intelectuale, mod de gândire, strategii cognitive, metode de instruire activ-participative.

Cuvinte-cheie
capacităţi intelectuale, valenţe formative, strategii cognitive, creativitate, performanţă cognitivă, descoperire, strategii euristice, proces psihologic, gândire, memorie, activitate mintală, invenţie, situaţie-problemă,

activitatea matematică

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Lupu, I.I.</dc:creator>
<dc:creator>Cîssa, L.P.</dc:creator>
<dc:date>2016-12-13</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'>Problem solving and creativity represent heights of cognitive performance. Learning through problem solving is a variant of heuristics, a way to apply the theory of learning through discovery that contributes to the formation of the intellectual abilities of students. The orientation of the educational-teaching process towards the formation of intellectual abilities, ways of thinking, cognitive strategies, active-participatory training methods. </dc:description>
<dc:description xml:lang='ro'>Rezolvarea de probleme şi creativitatea reprezintă culmi ale performanţei cognitive. Învăţarea prin rezolvarea de probleme este o variantă a euristicii, o modalitate de aplicare a teoriei învăţării prin descoperire care contribuie la formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. Orientarea procesului instructiv-educativ pe formarea de capacităţi intelectuale, mod de gândire, strategii cognitive, metode de instruire activ-participative. </dc:description>
<dc:source>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) 9 (2) 11-21</dc:source>
<dc:subject>capacităţi intelectuale</dc:subject>
<dc:subject>valenţe formative</dc:subject>
<dc:subject>strategii cognitive</dc:subject>
<dc:subject>activitatea matematică</dc:subject>
<dc:subject>creativitate</dc:subject>
<dc:subject>performanţă cognitivă</dc:subject>
<dc:subject>descoperire</dc:subject>
<dc:subject>strategii euristice</dc:subject>
<dc:subject>proces psihologic</dc:subject>
<dc:subject>gândire</dc:subject>
<dc:subject>memorie</dc:subject>
<dc:subject>activitate mintală</dc:subject>
<dc:subject>invenţie</dc:subject>
<dc:subject>situaţie-problemă</dc:subject>
<dc:title>Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>