Creaţia corală liturgică romanească contemporană
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
925 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 13:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783.2.087.68 (1)
Церковная музыка. Духовная музыка (132)
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia. Creaţia corală liturgică romanească contemporană. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 65-68. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Creaţia corală liturgică romanească contemporană
CZU: 783.2.087.68

Pag. 65-68

Moraru Emilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2016


Rezumat

In cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea, muzica corală liturgică romanească cunoaşte o dezvoltare substanţială. Lucrările de acest gen imbină armonios atat intonaţii ale melosului de provenienţă psaltică (ca citat sau creaţii in stil psaltic), apuseană gregoriană, dar şi de sorginte populară autohtonă. Obiectivul atenţiei noastre s-a indreptat spre relevarea trăsăturilor stilistice ale creaţiei corale liturgice contemporane, prezente in creaţiile compozitorilor Tudor Jarda, Liviu Comes şi Valentin Timaru.

In the second half of the 20th century, Romanian choral-liturgical music experienced considerable development. The works of this genre combine harmoniously both intonations of the melos of western Gregorian psaltic origin (as quotation or creations in psaltic style) and those of native folk sources. The object of our attention was directed to revealing the stylistic features of contemporary choral-liturgical creation present in the works of the composers Tudor Jarda, Liviu Comes and Valentin Timaru.

Cuvinte-cheie
melosul psaltic, gândire tonal-modală, scriitură omofonă,

liturghie