Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
899 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-02 23:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.2 (61) |
Церковная музыка. Духовная музыка (132) |
SM ISO690:2012 GÎRBU, Ecaterina. Salve Regina de V. Ciolac — un exemplu contemporan de antifon marianic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 114-122. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 783.2 | ||||||
Pag. 114-122 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se axează pe conturarea aspectului istoric al ciclului antifoanelor marianice din cultul catolic ce se interpretau conform celor patru anotimpuri ale anului liturgic şi includeau cinci evenimente importante ale vieţii Preasfintei Născătoare de Dumnezeu. Unul din antifoanele cele mai frecvent abordate în creaţia componistică universală devine ”Salve Regina”. Un exemplu contemporan de antifon marianic constituie lucrarea ”Salve Regina” semnată de Vladimir Ciolac, piesă analizată în prezentul articol, pornind de la conceptul model-gen, urmând evidenţierea tratării novatorii a limbajului muzical, genului şi formei ca elemente ce se supun unor transformări, o constantă reprezentând textul în limba latină şi axarea pe principiul „varietas” ca unul din reperele compoziţionale principale. |
||||||
Cuvinte-cheie antifon, ritm punctat, text, arhitectonică, eveniment, mister, rugăciune |
||||||
|