Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2131 147 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-27 10:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9 (3635) |
Психология (3511) |
SM ISO690:2012 MURARIU, Dănuţ, GONŢA, Victoria. Influenţa motricităţii şi a psihomotricităţii asupra psihodinamicii neurocerebrale la copii şi adolescenţi. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2014, nr. 1-2, pp. 35-44. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1-2 / 2014 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9 | ||||||
Pag. 35-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Există o legătură strânsă între corp, creier şi comportament. Specialiştilor din domeniul psihologiei le scapă adesea corelarea motricităţii generale cu psihologia dezvoltării şi cu psihologia comportamentală. Manifestarea psihică şi cea motrică reprezintă elementele fundamentale ale adaptării copilului şi adolescentului. Inteligenţa motrică nu trebuie privită ca un lucru de sine stătător, ci ca o componentă activă a inteligenţei generale. Dezvoltarea psihomotrică subliniază rolul hotărâtor al motricităţii în organizarea sinergică a organismului, în adaptarea somatică şi psihică şi impune o abordare holistică, sistemică, asupra copilăriei şi adolescenţei. Exerciţiile motrice stimulează, activează şi sinergizează activităţile şi funcţiile sistemelor: nervos central, nervos vegetativ simpatic şi parasimpatic, circulatorsangvin,
muscular, limfatic-ganglionar, osteoarticular. |
||||||
Cuvinte-cheie motricitate, psihomotricitate, psihodinamică neurocerebrală, exerciţii., copii, adolescenţi, sinergie |
||||||
|