Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-08 14:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[631.147+631.95]:366.5 (1) |
Организация и управление сельскохозяйственным производством (494) |
Консьюмеризм. Движение в защиту интересов потребителей (156) |
![]() GRIGORAŞ, Maria. Percepţiile noii generaţii de consumatori asupra produselor agroalimentare ecologice. In: Ştiinţa Agricolă, 2015, nr. 1, pp. 129-135. ISSN 1857-0003. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Agricolă | ||||||
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-0003 /ISSNe 2587-3202 | ||||||
|
||||||
CZU: [631.147+631.95]:366.5 | ||||||
Pag. 129-135 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea dată are ca scop depistarea trendului şi a nevoilor actuale existente pe piaţa produselor agroalimentare ecologice, a atitudinilor faţă de aceste produse, precum şi depistarea antitezei dintre percepţia formal favorabilă şi profilul nutriţional dezechilibrat al unor astfel de alimente. În acest sens, cercetarea a vizat următoarele obiective: evaluarea măsurii în care noua generaţie de consumatori ştie ce înseamnă un produs alimentar ecologic şi poate face distincţie între noţiunile „produs ecologic”, „bio” „natural” şi „organic”; evaluarea diferenţei percepţiilor între produsele alimentare ecologice şi cele obişnuite; stabilirea potenţialelor dezechilibre nutriţionale la care poate fi expus cumpărătorul şi evidenţierea unei posibile antiteze dintre imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” a respectivelor alimente. Pentru executarea acestui demers s-au realizat cercetării exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. Rezultatele studiului au demonstrat
că noua generaţie de consumatori are o atitudine favorabilă faţă de produsele ecologice la capitolul beneficii pentru sănătatea omului, dar, cu toate acestea, unele produse, chiar dacă poartă eticheta „bio”/„eco”/„organic”, includ dezechilibre nutriţionale, ceea ce le face periculoase pentru consum. |
||||||
Cuvinte-cheie Percepţiile consumatorilor, Produs bio, Produs natural, Produs organic, Profil nutriţional., chestionar, Produs ecologic |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-37550</doi_batch_id> <timestamp>1718482122</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> <registrant>Universitatea Agrară de Stat din Moldova</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Ştiinţa Agricolă</full_title> <issn media_type='print'>18570003</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <issue>1</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Percepţiile noii generaţii de consumatori asupra produselor agroalimentare ecologice</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Maria</given_name> <surname>Grigoraş</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <pages> <first_page>129</first_page> <last_page>135</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>