Autenticitatea ca premisă a stării de bine în profesia de bibliotecar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
157 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 11:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
021.000.141 (1)
Библиотечное дело. Библиотековедение (697)
SM ISO690:2012
DMITRIC, Ecaterina. Autenticitatea ca premisă a stării de bine în profesia de bibliotecar. In: Magazin bibliologic, 2023, nr. 3-4, pp. 38-43. ISSN 1857-1476. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10777034
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Magazin bibliologic
Numărul 3-4 / 2023 / ISSN 1857-1476

Autenticitatea ca premisă a stării de bine în profesia de bibliotecar

Authenticity as a premise of well-being in the profession of librarian

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10777034
CZU: 021.000.141

Pag. 38-43

Dmitric Ecaterina
 
Biblioteca Naţională a Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 martie 2024


Rezumat

Articolul reflectă interdependența transformării organizaționale în raport cu cea personală, având ca temei conceptul de autenticitate. Performanța unei organizații depinde în mare măsură de starea de bine a angajaților. Defi nirea conceptului de „autenticitateˮ centrat pe fi ința umană facilitează aprofundarea cercetărilor ca răspuns la provocările societății contemporane și relaționarea acesteia. Autenticitatea în organizații se bazează pe două dimensiuni: organizațională și individuală. A fi autentic din punct de vedere instituțional urmărește obiectivul de a ajunge la publicul-țintă în conformitate cu valorile și scopul bibliotecii. Din perspectiva individuală, corespunde principiului „centrarea pe individ” și luarea atitudinilor pe acest segment.

This article focuses on interdependence between organizational and personal transformation, based on concept of authenticity. The performance of an organization largely counts on wellbeing of its employees. Defi nition of the concept of “authenticity” centered on the human being facilitates the depth of research in response to challenges of contemporary society and reciprocity of them. Authenticity of organizations bases on two dimensions: organizational and individual. Being institutionally authentic means to reach the target audience in accordance with the values and purpose of the library. From the individual perspective, it corresponds to the principle of "centering on the individual" and taking measures according to it.

Cuvinte-cheie
autenticitate, biblioteci, stare de bine, transformare personală și organizațională,

authenticity, libraries, well-being, personal and organizational transformation