Comunicare interculturală fără conflicte în mediul educațional universitar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
111 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
303.433.2:316.775-025.25:378 (1)
Методы общественных наук. Методы и виды социологических исследований (176)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (801)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2603)
SM ISO690:2012
GROSU, Liliana. Comunicare interculturală fără conflicte în mediul educațional universitar. In: Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale, 26 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 105-111. ISBN 978-9975-62-607-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10213644
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale 2023
Conferința "Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale"
Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2023

Comunicare interculturală fără conflicte în mediul educațional universitar

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10213644
CZU: 303.433.2:316.775-025.25:378

Pag. 105-111

Grosu Liliana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2024


Rezumat

Importanța comunicării interculturale reprezintă o directivă majoră la nivelul politicilor educaționale internaționale, dar și al practicilor educaționale promovate în sistemul de învățământ național. Comunicarea interculturală permite formarea unei identități culturale deschise, care înțelege diferențele dintrun mediu multietnic, încearcă să respecte identitatea culturală a celorlalți, manifestă toleranță, e capabil să evite stereotipurile, prejudecățile, discriminarea etc., asigurând, în bune condiții, realizarea unui dialog intercultural eficient, fără a crea conflicte sau fiind un factor activ în medierea unei comunicări interculturale eficiente. Prin intermediul acestui articol ne propunem să analizăm procesul de comunicare interculturală în cadrul Facultății de Științe Umaniste și Pedagogice a Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, unde avem o comunitate academică diversă, cum de altfel este municipiul Cahul – o localitate plurietnică, pentru a asigura o comunicare interculturală constructivă, a identifica cauzele care provoacă conflictele și a găsi soluții pentru a preveni apariția conflictelor.

The importance of intercultural communication is a major guideline at the level of international education policies, as well as at the level of educational practices promoted in the national education system. Intercultural communication enables the formation of an open cultural identity, which understands differences in a multi-ethnic environment, tries to respect the cultural identity of others, shows tolerance, is able to avoid stereotypes, prejudices, discrimination, etc., ensuring, under good conditions, the achievement of an effective intercultural dialogue without creating conflicts or being an active factor in mediating effective intercultural communication. Through this article we intend to analyse the process of intercultural communication within the Faculty of Humanities and Pedagogical Sciences of Cahul State University “Bogdan Petriceicu Hasdeu”, where we have a diverse academic community, as is the municipality of Cahul – a multi-ethnic locality, in order to ensure a constructive intercultural communication, to identify the causes of conflicts and to find solutions to prevent them.

Cuvinte-cheie
comunicare interculturală, multietnic, identitate culturală, conflict, soluţii,

intercultural communication, multi-ethnic, cultural identity, conflict, Solutions