Trăsături compoziționale în Trioului pentru clarinet, corn francez și pian de Oleg Negruța
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
116 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-29 21:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.73:781.61 (6)
Инструментальная музыка (274)
SM ISO690:2012
PLEŞCAN, Irina. Trăsături compoziționale în Trioului pentru clarinet, corn francez și pian de Oleg Negruța. In: Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova, 22 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2023, pp. 84-88. ISBN 978-9975-68-486-6. ISSN 979-0-3481-0094-4. DOI: https://doi.org/10.55383/digimuz2023.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova 2023
Conferința "Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova"
Chişinău, Moldova, 22 februarie 2022

Trăsături compoziționale în Trioului pentru clarinet, corn francez și pian de Oleg Negruța

Композиционные особенности Трио для кларнета, валторны и фортепиано Олега Негруцы

Compositional peculiarities of The trio for clarinet, French horn and piano by Oleg Negruta

DOI:https://doi.org/10.55383/digimuz2023.11
CZU: 785.73:781.61

Pag. 84-88

Pleşcan Irina12
 
1 Institutul de Stat al Artelor Anton Rubinstein din Tiraspol,
2 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2023


Rezumat

Олег Негруца — молдавский композитор, автор большого числа камерно-инструментальных сочинений. В их числе — два фортепианных трио: первое — Трио для кларнета, валторны и фортепиано отражает тенденцию обращения к нетрадиционным составам, господствующую в молдавской музыке в 80-90-х годов, а в 2004 композитор создает трио для классического состава — скрипка, виолончель, фортепиано. Настоящая статья посвящена Трио для кларнета, валторны и фортепиано, написанному в 1993 году. Цель автора состоит в выявлении особенностей трактовки композиции данного сочинения. В рамках двухчастного цикла, основанного на темповом и образном контрасте, О. Негруца создает индивидуализированную структуру, синтезирующую классические и фольклорные принципы композиции.

Oleg Negruța este un compozitor moldovean, autorul unui număr mare de compoziții instrumentale de cameră. Printre acestea se numără două triouri de pian: primul — un Trio pentru clarinet, corn francez și pian, ce reflectă tendința de a aborda compoziții netradiționale care au predominat în muzica moldovenească în anii 1980 și 1990; cel de-al doilea a fost creat în 2004, pentru o componență clasică — vioară, violoncel, рian. Articolul este dedicat Trioului pentru clarinet, corn francez și pian, scris în anul 1993. Scopul autorului este de a identifica particularitățile tratării interpretative ale compoziției acestei lucrări. În cadrul unui ciclu în două părți bazat pe un contrast de tempo și figurativ, O. Negruța creează o structură individualizată care sintetizează principiile clasice și folclorice ale compoziției.

Oleg Negruta is a Moldovan composer, the author of a large number of chamber- instrumental compositions. Among them there are two piano trios: the first is the Trio for clarinet, French horn and piano, reflecting the tendency towards non-traditional ensembles, that prevailed in Moldovan music in the 1980-90s, and in 2004 the composer created a trio for the classical composition — violin, cello, piano.This article is dedicated to the Trio for clarinet, French horn and piano written in 1993. The author’s purpose was to identify the interpretation peculiarities of this work’s composition. Within the a two-part cycle based on tempo and figurative contrast, O. Negruta created an individualized structure that synthesizes the classical and folklore principles of composition.

Cuvinte-cheie
фортепианное трио, Олег Негруца, композиция, архитектоника, форма,

trio cu pian, Oleg Negruţa, compoziţie, arhitectonică, formă,

piano trio, Oleg Negruta, composition, architectonics, form