Impactul erorii în procesul de învățare a limbii franceze
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
117 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.133.1`243:37.015.3 (1)
Галло-романские языки (247)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4060)
SM ISO690:2012
BIVOL, Ninela. Impactul erorii în procesul de învățare a limbii franceze. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerințele pieței muncii, Ed. 6, 28-29 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Moldova, 2023, Ediția 6, pp. 40-45. ISBN 978-9975-62-568-5 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10078373
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 6, 2023
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învățămîntului la cerințele pieței muncii"
6, Chişinău, Moldova, 28-29 aprilie 2023

Impactul erorii în procesul de învățare a limbii franceze

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10078373
CZU: 811.133.1`243:37.015.3

Pag. 40-45

Bivol Ninela12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Nicolae Iorga”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2023


Rezumat

The educational system is directed towards a permanently direction where its aspects manage to continuous modernization. It’s important to say that in order to have a successful result in the field of foreign languages, it’s necessary to develop the speaking competence. Inevitably, in process of learning, pupils will have obstacles, which will disorder the whole learning process. In traditional way, errors should be sanctioned, so students lately will not make them again, but here appears demotivation. But, it’s important to mention that the pedagogical error’s aspect evolved in time and its position has totally changed. Nowadays, the error is not dramatized and it is not seen as an unchangeable failure, in fact it’s a way in which the pupil will develop himself after analyzing all the gaps.

Cuvinte-cheie
sanctioned, inevitably, error