Modelarea lecțiilor la biologie în învățământul gimnazial din perspectiva educației centrate pe elev
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
199 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:57 (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2111)
Биологические науки в целом (3644)
SM ISO690:2012
GRIGORCEA, Sofia, RUSU, Angela, NEDBALIUC, Boris, CHIRIAC, Eugenia. Modelarea lecțiilor la biologie în învățământul gimnazial din perspectiva educației centrate pe elev . In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.3, pp. 410-415. ISBN 978-9975-46-787-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p410-415
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.3, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Modelarea lecțiilor la biologie în învățământul gimnazial din perspectiva educației centrate pe elev

Modeling biology lessons in secondary education from the perspective of schoolchildren centered education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p410-415
CZU: 373.016:57

Pag. 410-415

Grigorcea Sofia1, Rusu Angela2, Nedbaliuc Boris1, Chiriac Eugenia1
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Sportiv Lipoveni, Cimişlia
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2023


Rezumat

The article presents the results of the investigations regarding the modeling of biology lessons in secondary education from the perspective of schoolchildren centered education. The active involvement of schoolchildren in different activities, within the lessons represents a complex educational value, being directed to the self-realization and development of his personal qualities, based on the recognition of the uniqueness, the value of each child, his development not as a „collective subject”, but, first of all, as individuality possessing a subjective and unrepeatable experience, in order to successfully integrate into a constantly changing society.

Cuvinte-cheie
modeling, biology, schoolchildren centered education, education