Articolul precedent |
Articolul urmator |
174 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-08 11:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
028.4:82-792.09(478):82-2 (1) |
Библиотечное дело. Библиотековедение (694) |
Литература. Литературоведение (3564) |
SM ISO690:2012 SAVA-FANTU, Cezara-Ștefania. Cui îi e frică de Macbeth? In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 165-170. ISBN 979-0-3481-0105-7. DOI: https://doi.org/10.55383/ca.26 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2023 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/ca.26 | ||||||
CZU: 028.4:82-792.09(478):82-2 | ||||||
Pag. 165-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Citim „marile cărți” sau despre „marile cărți”? Pot exista remușcări dacă nu-i citim pe clasici? Citim Macbeth-ul lui Jo Nesbø, pentru că ne e frică de Macbeth-ul lui William Shakespeare? Pierre Dukan a vândut peste douăzeci de milioane a vândut peste douăzeci de milioane de cărți în lume, pe care cititorii le-au cumpărat fără rezerve. Care sunt gusturile elitelor în materie de cărți? Articolul de față propune o serie de întrebări ce vizează lecturarea din ce în ce mai restrânsă a „clasicilor” în defavoarea unor scriitori promovați de cultura de masă și despre modul în care teatrul poate contribui la valorificarea și promovarea unor texte canonice. Ca studiu de caz este prezentat spectacolul Macbeth propus de Botond Nagy, în 2022, la Teatrul Național Radu Stanca din Sibiu. |
||||||
Cuvinte-cheie Shakespeare, Macbeth, Botond Nagy, cultura mainstream, texte clasice, performance |
||||||
|