Cui îi e frică de Macbeth?
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
174 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-08 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
028.4:82-792.09(478):82-2 (1)
Библиотечное дело. Библиотековедение (694)
Литература. Литературоведение (3564)
SM ISO690:2012
SAVA-FANTU, Cezara-Ștefania. Cui îi e frică de Macbeth? In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 165-170. ISBN 979-0-3481-0105-7. DOI: https://doi.org/10.55383/ca.26
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2023
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Cui îi e frică de Macbeth?

Who`s afraid of Macbeth?

DOI:https://doi.org/10.55383/ca.26
CZU: 028.4:82-792.09(478):82-2

Pag. 165-170

Sava-Fantu Cezara-Ștefania
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 26 iunie 2023


Rezumat

Citim „marile cărți” sau despre „marile cărți”? Pot exista remușcări dacă nu-i citim pe clasici? Citim Macbeth-ul lui Jo Nesbø, pentru că ne e frică de Macbeth-ul lui William Shakespeare? Pierre Dukan a vândut peste douăzeci de milioane a vândut peste douăzeci de milioane de cărți în lume, pe care cititorii le-au cumpărat fără rezerve. Care sunt gusturile elitelor în materie de cărți? Articolul de față propune o serie de întrebări ce vizează lecturarea din ce în ce mai restrânsă a „clasicilor” în defavoarea unor scriitori promovați de cultura de masă și despre modul în care teatrul poate contribui la valorificarea și promovarea unor texte canonice. Ca studiu de caz este prezentat spectacolul Macbeth propus de Botond Nagy, în 2022, la Teatrul Național Radu Stanca din Sibiu.

Are we reading „the great books” or about „the great books”? Can there be remorse if we don't read the classics? Do we choose Jo Nesboe’s Macbeth because we fear William Shakespeare's Macbeth? Pierre Dukan sold more than twenty million books in the world, which readers bought nonchalantly. What are the elites' tastes in books? The present article proposes a series of questions concerning the increasingly narrow reading of the „classics” in favour of some writers promoted by mass culture. The questions are also related to how the theatre can contribute to the valorization and promotion of some canonical texts. As a case study, the performance Macbeth, proposed by Botond Nagy in 2022, at the Radu Stanca National Theater from Sibiu, is presented.

Cuvinte-cheie
Shakespeare, Macbeth, Botond Nagy, cultura mainstream, texte clasice, performance