The influence of csi engagement by fashion companies on people from Austria compared to Kazakhstan
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
254 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-10 20:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.35(436+574) (1)
Деятельность в сфере управления (437)
SM ISO690:2012
MOȘIU MEDA, Laura. Influența iresponsabilității sociale în corporații (csi) asupra persoanelor din Austria comparativ cu cele din Kazahstan. In: Provocările contabilităţii în viziunea tinerilor cercetători, Ed. Ediția a 6-a, 11-12 martie 2022, Chişinău. Chişinău: 2022, Ediția a 6-a, pp. 180-187. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6718100
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocările contabilităţii în viziunea tinerilor cercetători
Ediția a 6-a, 2022
Conferința "Provocările contabilităţii în viziunea tinerilor cercetători"
Ediția a 6-a, Chişinău, Moldova, 11-12 martie 2022

The influence of csi engagement by fashion companies on people from Austria compared to Kazakhstan

Influența iresponsabilității sociale în corporații (csi) asupra persoanelor din Austria comparativ cu cele din Kazahstan

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6718100
CZU: 005.35(436+574)
JEL: M40, M41

Pag. 180-187

Moșiu Meda Laura
 
Universitatea de Vest, Timişoara
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

CSI (corporate social irresponsability) refers to situations in which companies fail to achieve the minimum standard of behaviour when it comes to the relationship of the company to its stakeholders. As a new concept, CSI is in a constant development. The purpose of this article is to analyze the difference in reaction of consumers from two different countries, Austria and Kazakhstan, to CSI engagement by international fashion companies. A questionnaire is conducted for our participants (N=197) in order to study their attitude towards CSI. A fictional scenario about corruption was created and presented to them with the aim to a better understanding of the CSI concept. The obtained results showed that Austrians react more harshly to the corruption scenario than Kazakhs. The present research attempts to stimulate further investigation regarding this topic.

Cuvinte-cheie
corporate social irresponsability, corruption, GDP, power distance index, purchasing power parity