Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
400 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 19:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
336.1:330.1 (1) |
Государственные финансы в целом (263) |
Экономические науки. Основные понятия. Стоимость. Капитал. Фонды (243) |
SM ISO690:2012 TABARCEA, Ala. Reconsiderarea teoriei comportamentului consumatorului. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(02), pp. 33-40. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7310162 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(02) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7310162 | ||||||
CZU: 336.1:330.1 | ||||||
Pag. 33-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cu certitudinea că menirea majoră a profesorului, dar și a omului de știință nu se rezumă doar la „a face educație”, ci și la aceea de a „deschide mintea tinerilor”, ne-am propus să dezbatem unele exigențe științifice pretinse consumatorului, existente în majoritatea manualelor de teorie economică. Avem în vedere teoria comportamentului consumatorului, mai bine zis: axiomele pe care se bazează teoria alegerii consumatorului și curbele de indiferență, care „pretind” că reușit ilustrează grafic preferințele consumatorului. Erorile identificate: contradicții în termeni, pleonasme, definiții și relații cauzale incorecte, omiterea unor daturi, compromit justa cunoaștere a comportamentului consumatorului și în consecință – obținerea unui mod temeinic și bine consolidat de gândire economică din partea tinerilor preocupați de raționamentele economice. |
||||||
Cuvinte-cheie alegere, acțiune umană, liber arbitru, preferință demonstrată, utilitate scontată, tranzitivitate, echivalenţă, curbă de indiferență, punct de referinţă, eroare teoretic indusă, choice, human activity, free will, illustrated inclination, anticipated utility, transitivity, proportionality, lack of interest bend, benchmark, and hypothetically actuated error |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.7310162</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Tabarcea, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Reconsiderarea teoriei comportamentului consumatorului</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2587-4446</relatedIdentifier> <subjects> <subject>alegere</subject> <subject>acțiune umană</subject> <subject>liber arbitru</subject> <subject>preferință demonstrată</subject> <subject>utilitate scontată</subject> <subject>tranzitivitate</subject> <subject>echivalenţă</subject> <subject>curbă de indiferență</subject> <subject>punct de referinţă</subject> <subject>eroare teoretic indusă</subject> <subject>choice</subject> <subject>human activity</subject> <subject>free will</subject> <subject>illustrated inclination</subject> <subject>anticipated utility</subject> <subject>transitivity</subject> <subject>proportionality</subject> <subject>lack of interest bend</subject> <subject>benchmark</subject> <subject>and hypothetically actuated error</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>336.1:330.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-11-14</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Cu certitudinea că menirea majoră a profesorului, dar și a omului de știință nu se rezumă doar la „a face educație”, ci și la aceea de a „deschide mintea tinerilor”, ne-am propus să dezbatem unele exigențe științifice pretinse consumatorului, existente în majoritatea manualelor de teorie economică. Avem în vedere teoria comportamentului consumatorului, mai bine zis: axiomele pe care se bazează teoria alegerii consumatorului și curbele de indiferență, care „pretind” că reușit ilustrează grafic preferințele consumatorului. Erorile identificate: contradicții în termeni, pleonasme, definiții și relații cauzale incorecte, omiterea unor daturi, compromit justa cunoaștere a comportamentului consumatorului și în consecință – obținerea unui mod temeinic și bine consolidat de gândire economică din partea tinerilor preocupați de raționamentele economice.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>With the certainty that the major mission of the educator, as well as of the researcher is not only to "teach", but also to "open the minds of youthful individuals", we set out to wrangle about a few existing logical necessities for the buyer in the course notes of economic theory. We consider the hypothesis of consumer behavior, or maybe: the sayings on which the hypotheses of consumer choice are based and the impassion bends that "claim" that it effectively outlines the consumer's preferences. Identified errors: inconsistencies in terms, pleonasms, erroneous definitions and causal connections, exclusion of information, which compromise reasonable information of consumer behavior and, thus, getting an exhaustive and well-established way of financial considering from youthful individuals concerned with financial thinking.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>