Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicative pentru sporirea performanţei sportive în fotbal
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
535 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 17:47
SM ISO690:2012
SÎRGHI, Sergiu, CARP, Ion. Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicative pentru sporirea performanţei sportive în fotbal. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 112-114. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicative pentru sporirea performanţei sportive în fotbal

The use of ICT in improving the sport performance in football


Pag. 112-114

Sîrghi Sergiu, Carp Ion
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Actualitatea. În lumea modernă tehnologiile informaționale și comunicative (TIC) se folosesc pe scară largă pentru sporirea procesului de învățare și a performanței. Domeniul sportului nu este o excepție, astfel TIC au devenit un important partener interdisciplinar, fiind asociate cu alte discipline sportive și cu aspectele acestora. Prin urmare diverse instrumente digitale pot fi utilizate pentru antrenare și pentru sporirea performanței sportive în fotbal atât de profesor, cât și de studenți.
Scopul lucrării constă în evidențierea beneficiilor și modului de utilizare a TIC în procesul de predare și antrenare a tinerilor fotbaliști.
Metode de cercetare: analiza literaturii științifico-metodice, observații și cercetări pedagogice.
Constatări și rezultate. TIC pot aduce o contribuție semnificativă pregătirii fizice și tehnice pentru tinerii fotbaliști prin utilizarea lor în următorul mod:
- Pregătirea programului de pregătire,
- Feedback video pentru jucători;
- Evaluarea activității fizice;
- Stocarea rezultatelor (Word, Tabele Excel); analiza performanțelor echipei;
- Înregistrări online;
- Evaluare de către antrenor și autoevaluare (prin utilizarea aplicațiilor Kahoot; Quizizz);
- Acces la meciurile internaționale în regim „life” prin intermediul Internetului și altor servicii web (de ex. YouTube)
Totodată, tehnologiile informaționale oferă sprijin didactic antrenorului atât în sala de clasă cât și pe terenul de joc. Prezența prezentărilor Power Point, a clipurilor video, animației, graficei și sunetului au devenit mult mai eficiente. CD-urile, DVD-urile și MP3-urile sunt mai utile în procesul de predare și antrenare.
Concluzie. TIC joacă un rol important în procesul de antrenare a tinerilor fotbaliști, prin oferirea informațiilor relevante despre procesul de pregătire și calitatea acestuia. Datorită acestor informații, atât antrenorul, cât și jucătorii vor putea planifica eficient sesiunile de antrenament, iar ulterior va crește și performanța.



Actuality. In the modern world, information and communication technologies (ICT) are widely used to enhance the learning process and performance. The field of sport is not an exception, so ICT have become an important interdisciplinary partner being associated with other sports disciplines and with their aspects. Therefore various digital tools can be used by teacher and by students for training and for enhancing sport performance in football.
The purpose of the research is to highlight the benefits and the use of ICT in the process of teaching and training young footballers.
Methods of research: analysis of the scientific-methodological literature, observations and pedagogical research.
Findings and results. ICT can make a significant contribution to the physical and technical training of young footballers by using these technologies in the following way:
- Preparation of the training program,
- Video feedback for players;
- Evaluation of physical activity;
- Results storage (Word, Excell Tables); Analysis of team performance;
- Online registrations;
- Coaching evaluation and self-assessment (using applications Kahoot; Quizizz);
- Access to international matches in "life" mode via the Internet and other web services (e.g. YouTube).
In the same time, the information technologies offer didactic support to the coach both in the classroom and on the playground. The use of Power Point presentations, videos, animation, graphics and sound have become much more efficient, CDs, DVDs and MP3s are more useful in the teaching and training process.
Conclusions. ICT play an important role in the training process of young footballers, by providing relevant information about the training process and its quality. Due to this information, both the coach and the players will be able to plan the training sessions effectively and subsequently the performance will increase.



Cuvinte-cheie
TIC, tehnologia sportivă, performanţă sportivă, fotbal,

ICT, sports technology, sports performance, football