Dezvoltarea proceselor inovaționale în managementul instituției de învățământ
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
489 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 11:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Организация обучения (552)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Victoria. Dezvoltarea proceselor inovaționale în managementul instituției de învățământ. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 231-238. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Dezvoltarea proceselor inovaționale în managementul instituției de învățământ

CZU: 37.091

Pag. 231-238

Cojocaru Victoria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Problema inovaţiilor şi managementul inovațional implică considerarea următorilor factori esenţiali –sursele şi caracteristicile inovaţiei, nivelul de cooperare şi colaborare a subiecţilor. tipologia inovaţiilor şi a deciziilor etc. Este foarte important ca managerul să cunoască structurile inovaţiei şi să le poată corela în procesul managerial. Activitatea managerial- inovaţională a managerilor este o activitate a subiectului de creare, elaborare, însuşire a inovaţiilor în conţinutul funcţiilor manageriale, utilizarea metodelor, structurii organizaţionale, implementării în practică a obiectivelor propuse în scop de creştrere a eficienţei monitorizării şi dezvoltării instituţiei. Rezultatele experimentale indică aspecte evolutive, în primul rând, în raport cu acceptarea inovaţiilor, ca factor de eficientizare, conştientizare a rolului inovaţiilor în învăţământ.

The problem of innovations and innovation management involves the consideration of the following essential factors - the sources and characteristics of innovation, the level of cooperation and collaboration of the subjects, type of innovations and decisions, etc. It is very important for the manager to know the structures of innovation and to be able to correlate them in the managerial process. The managerial-innovative activity of managers is an activity of the subject of creation, elaboration, acquisition of innovations in the content of managerial functions, use of methods, organizational structure, implementation in practice of the proposed objectives in order to increase the efficiency of monitoring and development of the institution. Experimental results indicate evolutionary aspects, first of all, in relation to the acceptance of innovations, as a factor of efficiency, awareness of the role of innovations in education.

Cuvinte-cheie
inovaţie, activitate managerial-inovaţională, funcţii manageriale, proces inovaţional, tehnologie inovaţională managerială, învăţământ preuniversitar,

innovation, managerial and innovative activity, managerial functions, innovation process, managerial innovation technology, undergraduate education