Baza performării în discursul postmodern al educației
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
478 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:26
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Baza performării în discursul postmodern al educației. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 14-15 mai 2021, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2021, Vol. IV, nr.2, pp. 53-63. ISBN 978-9975-76- 341-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. IV, nr.2, 2021
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 14-15 mai 2021

Baza performării în discursul postmodern al educației


Pag. 53-63

Ghicov Adrian
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

Determinarea criteriilor de apreciere şi ordonare a valorilor educaționale în postmodernitate, stabilirea unor etaloane pentru aprecierea unui proces şi a unui produs de performanţă, a unui formabil performer constituie una dintre cele mai dificile probleme care stau în faţa pedagogiei actuale, a reflexiei ştiinţifice şi deci în faţa fiecărui specialist din educație, preocupat să ştie ce este mai bine de făcut, căror activităţi să le acorde preferinţă, care trebuie să fie reperul de activitate ce să fundamenteze baza performării. Criteriul suprem în judecarea valorilor performanţei urmează a fi cel al produsului, care include integralitatea de conţinut şi cultura intelectual-spirituală a comportamentului educabilului în expresia integralității implicațiilor pedagogice informație, intelect, inteligență, imaginație.

Determining the criteria for assessing and ordering educational values in postmodernity, establishing standards for assessing a process and a performance product, a formidable performer is one of the most difficult issues facing current pedagogy, scientific reflection and therefore in the face of every education specialist, concerned with knowing what is best to do, which activities to give preference to, which should be the benchmark of activity to substantiate the basis of performance. The supreme criterion in judging the values of performance is to be that of the product, which includes the integrity of content and the intellectual-spiritual culture of the learner's behavior in the expression of the completeness of the pedagogical implications information, intellect, intelligence, imagination.

Cuvinte-cheie
performanţă, baza performării, categoriile performanței, produsul performant, act operațional, act factual, act semantic, forța performării, energia performării, resursa performării, premisa performării,

performance, performance basis, performance categories, performing product, operational act, factual act, semantic act, performance force, performance energy, performance resource, performance premise