Practica educațională – factor de realizare a investigațiilor pedagogice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
592 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 22:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4411)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4064)
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile. Practica educațională – factor de realizare a investigațiilor pedagogice. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 122-129. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.122-129
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Practica educațională – factor de realizare a investigațiilor pedagogice

Educational practice - factor of carrying out pedagogical research

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.122-129
CZU: 37.01

Pag. 122-129

Panico Vasile
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2021


Rezumat

Articolul abordează problema relațiilor dintre activitatea științifică și practica educațională. În baza analizei surselor științifice și practicii educaționale au fost elucidate unele aspecte ale interrelației dintre activitatea științifică și practica educațională: raportul dintre modelele-ideale psihopedagogice și practica educațională; limitele aplicative ale produselor științifice; asigurarea teoretică și empirică a cercetărilor pedagogice; raportul dintre activitatea teoretică și cea tehnico-constructivă a cercetătorului; adaptarea și readaptarea permanentă a produselor științifice la practica educației formale, nonformale și informale; raportul dintre determinismul extern/sociopractic și determinismul intern al subiecților educaționali în realizarea cercetărilor pedagogice. Cuvinte-cheie: cercetarea pedagogică; practica educațională; relațiile dintre activitatea științifică și activitatea practică educațională; determinismul extern/sociopractic și determinismul intern; semnificația produselor/rezultatelor cercetării.

The article addresses the issue of the relationship between scientific activity and educational practice. Based on the analysis of scientific sources and educational practice, some aspects of the interrelationship between scientific activity and educational practice were elucidated: the relationship between psycho-pedagogical ideal models and educational practice; the application limits of scientific products; theoretical and empirical provision of pedagogical research; the relationship between the theoretical and technical-constructive activity of the researcher; permanent adaptation and readaptation of scientific products to the practice of formal, non-formal and informal education; the relationship between external / socio-practical determinism and the internal determinism of educational subjects in conducting pedagogical research.

Cuvinte-cheie
cercetarea pedagogică practica educațională relațiile dintre activitatea științifică și activitatea practică educațională determinismul extern/sociopractic și determinismul intern semnificația produselor/rezultatelor cercetării,

pedagogical research educational practice the relations between the scientific activity and the practical educational activity external determinism / psycho-practice and internal determinism significance of research products / results