Rolul educatoarei în dezvoltarea capacităților creatoare ale copilului preșcolar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
545 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 17:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.211.24:37.036 (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2095)
SM ISO690:2012
ENACHE, Oana Iuliana, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Rolul educatoarei în dezvoltarea capacităților creatoare ale copilului preșcolar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 428-432. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Rolul educatoarei în dezvoltarea capacităților creatoare ale copilului preșcolar

CZU: 373.211.24:37.036

Pag. 428-432

Enache Oana Iuliana12, Haheu-Munteanu Eufrosinia2
 
1 Inspectoratul Şcolar Județean. Galați,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

Today‘s child shall not live as an adult in the current society but will have to face other social rigours, tendencies and social schemes, so that the adaptation capacity, flexibility, creativity are absolutely necessary features that must be cultivated at an early age. The young child needs stimuli to develop his/her age-specific communication, interaction, investigation skills, as well as the cognitive and affective capacities that entail the formation of a balanced personality adapted to the environment he/she lives in. A child-centred constructivist pedagogical approach based on cultivating responsibility, respect for everything around, capacities to investigate and find solutions in problematic situations, are ways of organizing and unfolding the instructional-educational process in kindergartens, according to the current curricular requirements.

Cuvinte-cheie
teacher, creativity, preschool children, early education, skills