Strategii de fidelizare a clientilor in turismul rural din Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
683 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 15:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(478-22) (15)
Туризм. Экономика туризма (547)
SM ISO690:2012
DRAGUȚAN, Marcela. Strategii de fidelizare a clientilor in turismul rural din Republica Moldova. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 24, 15 februarie 2020, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, Ediția 24, Vol.1, pp. 122-124. ISBN 978-9975-142-89-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 24, Vol.1, 2020
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
24, Chișinău, Moldova, 15 februarie 2020

Strategii de fidelizare a clientilor in turismul rural din Republica Moldova

CZU: 338.48(478-22)

Pag. 122-124

Draguțan Marcela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2020


Rezumat

Schimbările atestate în dezvoltarea social-economică arată că în prezent mai mult de jumătate din produsul intern brut este creat în sectorul serviciilor. Un subsistem al sectorului serviciilor îl reprezintă turismul care s-a transformat într-o industrie importantă şi profitabilă în cadrul economiilor naţionale.Turismul rural apare ca definiție în cadrul Legii 352 cu privire la organizarea și desfășurarea activității turistice în Republica Moldova, ca formă de turism desfăşurată în mediul rural şi orientată spre utilizarea resurselor turistice locale (naturale, culturale etc.), cunoaşterea mediu­lui rural, activităţilor specifice acestuia, obiceiurilor şi tradiţiilor locale, gospodăriilor ţărăneşti şi de fermier.figureFig. Avantajele turismului rural în Republica MoldovaSursa: Realizat de autor în baza informațiilor cercetate. La început, de fapt, a apărut spontan, dar a mers ca un impuls pentru dezoltarea acestei forme, provocat de dorința vizitării turiștilor străini a obiectivelor turistice din apropiere, dar le era foarte greu spre a găsi unități de cazare.Evoluția turismului rural în Republica Moldova:·           2018 – 17.709 persoane;·           2017 – 20.922 persoane;·           2016 – 21.343 persoane.La etapa actuală, turismul rural, este o activitate cu potențial de top, da­torită zonelor pitorești și tradițiilor locale, însă această activitate, pentru a fi mereu în continuă dezvoltare, are nevoie de o noutate, și anu­me – de crearea strategiilor de promovare a turismului rural și a pa­che­telor turistice propuse de către posesorii pensiunilor turistice și agroturistice.TabelAnaliza diferențială a unei pensiuni și agropensiunitabelSursa: Realizat de autor.figureFig. 2. Strategii de promovare a turismului rural în Republica Moldova.Sursa: Realizat de autor în baza surselor cercetate.Turismul rural este în continuă creștere, fapt demonstrat de către indicatorii statistici, dar pentru ca acest sector să se afle în plină ascensiune, este necesar a elabora noi strategii de fidelizare a clienților, pentru ca aceștia să se reîntoarcă din nou la pensiunile sau agropensiunile pe care le-au vizitat.Turismul rural poate să soluţioneze unele probleme economice şi de organizare a muncii, în care este implicată populaţia rurală. Această ramură a turismului are nevoie de investiții majore, de modernizare a infrastructurii locale și regionale și, desigur, de susținere din partea statului pentru a înregistra progrese majore.