Articolul precedent |
Articolul urmator |
817 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 22:13 |
SM ISO690:2012 MICU, Marieta, RUSNAC, Svetlana. Complexitatea fenomenului adaptarii sociale a adolescentilor cu CES. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 433-446. ISBN 978-9975-108-27-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 7, 2016 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 433-446 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă dificultatea adaptării sociale a adolescenților cu CES. În rezultatul analizei bibliografice se constată că adaptarea socială a adolescenților cu CES comportă legitățile caracteristice vârstei: influența dezvoltării capacității de control cognitiv asupra adaptării la contextele sociale și culturale, devenite mai numeroase și variate în etapa de tranziție de la copilărie la vârsta adultă, prin edificarea unor modele comportamentale bazate pe sentimentul de autonomie și responsabilitate personală; trecerea de la comportamentul orientat spre sine, la cel orientat spre alții, la acceptarea de la egal la egal, la formarea de relații sociale complexe în grupurile de semeni, la experimentarea judecăților sociale privind echitatea și reciprocitatea; formarea unor rețele puternice de prietenie, care devin un agent puternic al învățării sociale și formării patternurilor comportamental-relaționale; contradicția evidentă dintre demonstrarea de maturitate cognitivă și impulsivitate, nereținere (imaturitate afectivă), manifestarea flexibilității controlului cognitiv; dezvoltarea motivației intrinsece și orientarea spre viitor – spre perspectivele formării profesionale, afirmării sociale. Însă, adolescenții cu CES, din cauza deficiențelor pe care le suportă, necesită sprijin social deosebit, agenți responsabili de acesta fiind școala și familia. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenta, cerinţe educaţionale speciale, adaptare socială, agenții adaptării sociale, şcoală, familia, adolescence, special educational needs, social adaptation, social adaptation agencies, school, family |
||||||
|