Semnificația turismului pentru economia țărilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
707 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48 (556)
Turism (537)
SM ISO690:2012
COSTEA, Dumitru, GURGUI, Amalia. Semnificația turismului pentru economia țărilor. In: Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare, Ed. 1, 13-20 octombrie 2017, Chișinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2018, pp. 116-122. ISBN 978-9975-3168-7-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare 2018
Conferința "Conferinţă ştiinţifică internaţională aniversară"
1, Chișinău, Moldova, 13-20 octombrie 2017

Semnificația turismului pentru economia țărilor

CZU: 338.48
JEL: A23, J23, J24, I21, L83, Z30

Pag. 116-122

Costea Dumitru1, Gurgui Amalia2
 
1 Necunoscută, România,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

In the sec. XXI, tourism is highlighted as the most active and emerging field of the economy. Priority factors in the development of tourism are related to the establishment of peace among most developed countries; raising living standards; expanding leisure time, often paid; developing fast means of transport; the expansion of objects of tourist interest; the emergence of efficient and fast payments, etc. The tourist market is a component part of any national economy. The high pace of international tourism development is linked to high profits in the field, which in turn favors branch development and acts as an economic multiplier for national economies. International tourism is found in the international and national services system - inbound and outbound tourism. Tourism develops under the impact of technical-scientific progress, social-political, religious, natural relations, the dynamics of which fall into global processes.

Cuvinte-cheie
tourism, economic multiplier, tourist services, tourism products, tourism impact, tourist arrivals,

turism, multiplicator economic, servicii turistice, produse turistice, impactul turismului, sosiri turistice