Prevenirea dificultăţilor de adaptare în mediul şcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
764 128
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 13:09
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Prevenirea dificultăţilor de adaptare în mediul şcolar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi managementul educaţiei, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 5, pp. 12-17. ISBN 978-9975-76-233-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2018
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018

Prevenirea dificultăţilor de adaptare în mediul şcolar


Pag. 12-17

Adăscăliţei Cristian
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 februarie 2020


Rezumat

Având în vedere că elevul este o personalitate în interacțiune dinamică cu mediul școlar, factorii dificultăților de adaptare depind atât de elev, cât și de școala unde acesta își desfășoară activitatea. Aceste dificultăți variază de la elev la elev ca: durată, intensitate, mod de manifestare si tendințe de depășire a acestora. Dificultățile de adaptare influențează personalitatea elevului și acesta nu mai face fată cerințelor școlare, intră în conflict cu profesorii, colegii și, în sfârșit, abandonează școala. Delimitarea netă a formelor de manifestare a inadaptării este dificil de realizat, întrucât deseori acestea nu sunt exteriorizate. În acest sens,  este indicat să intervenim încă înainte de manifestarea evidentă a tulburărilor adaptative.

Cuvinte-cheie
adaptare, dificultăţi de adaptare, dezadaptarea şcolară, practici de predare şi învăţare, prevenirea dificultăţilor de adaptare