Atitudinea elevului – factor important în formarea competenței de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
711 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-23 10:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (95)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
Psihologie (3483)
SM ISO690:2012
NOUR, Alexandra. Atitudinea elevului – factor important în formarea competenței de învățare. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 114-119. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Atitudinea elevului – factor important în formarea competenței de învățare

CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 114-119

Nour Alexandra
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2020


Rezumat

Atitudinea care este parte componentă a personalității umane, are rolul de a orienta, organiza, activiza și optimiza procesul de învățare al elevului, astfel, contribuind la formarea competențelor ca finalități educaționale. Ca parte componentă a competenței atitudinea prevede implicarea celor ce vor să învețe să pornească de la cunoștințe și experiențe de viață anterioare, astfel încât să poată utiliza si aplica cunoștințele și abilitățile într-o varietate de contexte: acasă, la muncă, în educație si formare. Atitudinea este un factor extrem de important  în formarea competentelor la elevi care presupune  stabilirea relațiilor armonioase cu cei din jur și cu mediul în care trăiești, a învăța să înveți pentru a te înțelege, a valorifica, a căuta succesul personal. Achiziționarea atitudinilor se realizează prin contactul direct cu procesul de învățare, prin interacțiunea cu grupul de elevi ce dețin o atitudine pozitivă față de învățare, prin valorificarea experienței sociale, prin dezvoltarea cognitivă contribuind nemijlocit la formarea competențelor de învățare la elevi.

The attitude that is part of the human personality, has the role of orienting, organizing, activating and optimizing the learning process of the pupils of small school age, thus contributing to the formation of competences as educational purposes. As a component of the competence, the attitude involves the involvement of those who want to learn from previous knowledge and life experiences, so that they can use and apply knowledge and skills in a variety of contexts: at home, at work, in education and training. Attitude is an extremely important factor in developing the skills for pupils of small school age which involves establishing harmonious relationships with those around you and with the environment in which you live, learning to learn to understand yourself, to capitalize, to seek personal success. The attitudes are acquired through direct contact with the learning process, through the interaction with the group of students who have a positive attitude towards learning, through the valorization of the social experience, through the cognitive development directly contributing to the formation of the learning skills to the early age children.

Cuvinte-cheie
atitudine, competenŝă de învăŝare, elevi de vârstă şcolară mică,

attitude, learning competence, pupils of small school age