Формирование коммуникативных компетенций при преподавании украинского языка как иностранного
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
533 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-09-21 16:04
SM ISO690:2012
ГМЫРЯ, Людмила. Формирование коммуникативных компетенций при преподавании украинского языка как иностранного. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 266-271. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Формирование коммуникативных компетенций при преподавании украинского языка как иностранного


Pag. 266-271

Гмыря Людмила
 
Национальный педагогический университет имени М.П. Драгоманова
 
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2020


Rezumat

În articol este tratată problema formării competenţelor comunicative în predarea limbii ucrainene. Competenţa comunicativă este definită drept „capacitate de a realiza un transfer şi a aplica cunoştinţele obţinute în diverse situaţii ale procesului de interacţiune cu alţi vorbitori, utilizare corectă a sistemului limbii, aplicare adecvată a normelor lingvale şi comportament adecvat situaţiei de comunicare”. O atenţie deosebită se acordă formării competenţei lingvistice, lexicale şi socio-culturale ale competenţei comunicative. Sunt prezentate şi analizate metodele de creare a situaţiilor de comunicare pentru realizarea comunicării interculturale la orele de limbă ucraineană. Articolul conţine şi recomandări privind modul de utilizare a presei la orele de ucraineană.  

The article is considered with the question of forming communicative competence in the teaching of Ukrainian language. Communicative competence is considered as the ability to transfer and exchange ideas in various situations in the process of interaction with other Participants, correctly using the system of language and speech standards and choosing the communicative behavior, adequate to authentic communicative situation. Special attention is paid to the formation of linguistic, lexic and sociocultural components of communicative competence.Here are presented ways of creation of learning communicative situations for the organization of intercultural communication in the Ukrainian language classes. The work enlists recommendations on working with weekly press.  

Cuvinte-cheie
competenţă comunicativă, competenţă lingvistică, competenţă lingvală, competenţă socio- culturală, comunicare interculturală, exemple de situaţii problematizate de comunicare, materiale din presă, subiect tematic,

communicative competence, linguistic competence, language competence, sociocultural competence, area studies expertise, subject (thematic) expertise, intercultural communication, area-linguistic competence, educational examples of problematic communicative situations, newspaper materials