Формирование филологической компетенции студентов в процессе преподавания русской литературы
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
506 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 22:02
SM ISO690:2012
ПОХ, Лариса. Формирование филологической компетенции студентов в процессе преподавания русской литературы. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 199-201. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Формирование филологической компетенции студентов в процессе преподавания русской литературы


Pag. 199-201

Пох Лариса
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2020


Rezumat

Conceptele „competenţă” şi „competitivitate” au o vastă utilizare terminologică, fiind într-un raport de compatibilitate multiculturală, iar abordarea competitivă în învăţămîntul contemporan este concepută ca o asimilare complexă a cunoştinţelor şi a modalităţilor practice de realizare a lor.  Competenţa filologică este una fundamentală, deoarece filologia este „o cunoaştere universală ce „creşte” din texte. Competenţa filologică este un concept polifuncţional, examinat atît ca un scop al instruirii, cît şi ca un mijloc de acumulare a cunoştinţelor din alte domenii, fiind, concomitent, şi o modalitate de dezvoltare spirituală a personalităţii. O componentă ce duce la formarea competenţei filologice este şi studierea comparativ – filologică a literaturii ruse. Astfel, se constată similitudinile şi deosebirile în creaţia lui M.I. Lermontov şi M. Eminescu, se studiază influenţa creaţiei lui Byron asupra dezvoltării literaturii ruse, se studiază traducerile plastice în limba rusă în raport cu textul original.  Analiza comparativă devine una dintre modalităţile de formare a competenţii profesionale la studenţii filologi.  

 The concept of competence is widely used and is connected with multicultural compatibility, and the competitive approach in contemporary education is understood as a complex assimilation of knowledge and practical ways of its application. The philological competence is a key one, as philology is „universal knowledge that issues from texts’, „the service of intercultural intercourse” (M.L. Gasparov) that possesses „a particular spiritual measurement” {S. Averintsev).  The philological competence is a polyfunctional concept. It can be viewed as the goal of education and as a means of gaining knowledge in other fields and as a way of spiritual development.  Comparative-typological study of Russian literature is a component that contributes to the formation of philological competence while finding similarities and differences in the poetry of M. Iu. Lermontov and M. Eminescu, while studying the influence of the poetry of J. Byron on the development of Russian literature, while comparing Russian literary translations with the originals. Comparative analyses is becoming one of the ways of the formation of the philological competence of philology students. 

Cuvinte-cheie
abordare prin competenţe, competenţă filologică, text, abordare comparativ-tipologică,

The philological competence comparative-typological study text