Articolul precedent |
Articolul urmator |
506 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-17 22:02 |
SM ISO690:2012 ПОХ, Лариса. Формирование филологической компетенции студентов в процессе преподавания русской литературы. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 199-201. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 199-201 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptele „competenţă” şi „competitivitate” au o vastă utilizare terminologică, fiind într-un raport de compatibilitate multiculturală, iar abordarea competitivă în învăţămîntul contemporan este concepută ca o asimilare complexă a cunoştinţelor şi a modalităţilor practice de realizare a lor. Competenţa filologică este una fundamentală, deoarece filologia este „o cunoaştere universală ce „creşte” din texte. Competenţa filologică este un concept polifuncţional, examinat atît ca un scop al instruirii, cît şi ca un mijloc de acumulare a cunoştinţelor din alte domenii, fiind, concomitent, şi o modalitate de dezvoltare spirituală a personalităţii. O componentă ce duce la formarea competenţei filologice este şi studierea comparativ – filologică a literaturii ruse. Astfel, se constată similitudinile şi deosebirile în creaţia lui M.I. Lermontov şi M. Eminescu, se studiază influenţa creaţiei lui Byron asupra dezvoltării literaturii ruse, se studiază traducerile plastice în limba rusă în raport cu textul original. Analiza comparativă devine una dintre modalităţile de formare a competenţii profesionale la studenţii filologi. |
||||||
Cuvinte-cheie abordare prin competenţe, competenţă filologică, text, abordare comparativ-tipologică, The philological competence comparative-typological study text |
||||||
|