Articolul precedent |
Articolul urmator |
1038 0 |
SM ISO690:2012 КАРПИЛОВИЧ, Татьяна. Формирование лингвистической и социокультурной компетенции в преподавании граматики. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 175-178. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 175-178 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Unul dintre obiectivele predării unei limbi străine este formarea competenţelor comunicative şi anume dezvoltarea capacităţilor de comunicare orală şi scrisă într-o limbă străină în situaţii reale de comunicare. Dintre subcompetenţele de bază, părţi structurale ale competenţei comunicative, sînt evidenţiate subcompetenţele lingvistică şi socio-culturală care se formează concomitent. Evident, pentru formarea competenţei lingvistice este necesară asimilarea unor cunoştinţe ce ţin de sistemului lingval, adică cunoştinţe de fonetică, lexicologie, gramatică, precum şi formarea competenţelor de utilizare a lor în discurs. În formarea acestei subcompetenţe are loc dialogul culturilor, care se realizează în procesul de asimilare de către studenţi a valorilor culturale exprimate prin limba pe care o studiază şi compararea cu valorile proprii, precum şi familiarizarea cu realiile culturale, istorice, sociale ale ţării respective. Anume în segmentul semnificativ al limbii (în lexic şi frazeologie) se conţine tabloul lingvistic al lumii etniei respective, care constituie fundamentul stereotipurilor culturale. În articol este descris modul în care se formează competenţele socio-culturale în procesul predării gramaticii funcţionale în grupele de traducători. Formarea competenţelor este asigurată prin utilizarea textelor relevante sub aspect cultural, social şi istoric. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţe comunicative, proces de instruire, competenţe socio-culturale, subcompetenţe, comunicare verbală, stereotip, communicative competence, process of teaching, subcompetence, verbal communication, stereotypes |
||||||
|