Articolul precedent |
Articolul urmator |
512 0 |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Elena. Mesajul profesorului universitar: clasic sau modern? In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 156-159. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 156-159 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Achiziţia cea mai valoroasă a unei instituţii superioare de învăţămînt este corpul profesoral-didactic. Care sînt exigenţele calitative înaintate faţă de actul de predare şi cum trebuie să fie mesajul profesorului universitar modern pentru a fi recepţionat de către student? În articol se insistă asupra păstrării cerinţelor clasice faţă de mesajul profesorului, după cum urmează: 1. cunoaşterea cu exactitate şi în detalii a obiectului predat; 2. cunoaşterea limbii materne şi capacitatea de folosire adecvată a limbii de către vorbitor; 3. privarea mesajului de orice minciună (dimensiunea etică a mesajului). Se face trimitere la sfaturile ilustrului orator şi jurist rus Anatolii Coni oferite lectorilor. Lecţia predată este un proces direct şi progresiv de cunoaştere, de configurare a mentalităţii ştiinţifice, este un proces creativ, avînd în vedere viabilitatea şi puterea cuvîntului vorbit faţă de cel scris. Condiţiile necesare pe care trebuie să le întrunească mesajul lectorului sînt: 1. captarea interesului auditorilor; 2. menţinerea interesului şi atenţiei auditorilor pînă la sfîrşitul discursului. Lectorul universitar va promova şi va valorifica în mesajul său cuvîntul viu, arta retorică, puterea şi atractivitatea minţii, simpleţea şi integritatea morală, dăruirea şi dragostea faţă de student, ghidarea studentului (educarea), armonia între formă (cuvînt) şi conţinut (gîndire). |
||||||
Cuvinte-cheie profesor universitar, profesor modern, mesajul profesorului, mesaj clasic, discursul profesorului, calitatea predării, exigenţe calitative ale predării, university teacher, modern teacher, teacher’s message, classical message, teacher’s discourse, teaching quality, teaching quality requirements |
||||||
|