Dezvoltarea asincronică a personalităţii – problemă a copiilor supradotaţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
732 36
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 11:37
SM ISO690:2012
BRICEAG, Silvia. Dezvoltarea asincronică a personalităţii – problemă a copiilor supradotaţi. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 123-126. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Dezvoltarea asincronică a personalităţii – problemă a copiilor supradotaţi


Pag. 123-126

Briceag Silvia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Dezvoltarea competenţelor umane se face pe mai multe componente: intelectuală, exprimată prin diverse forme de gîndire, afectivă şi emoţională, spirituală, socială, interpersonală, intrapersonală, artistică, kinestetică, senzitivă, de empatizare cu mediul natural şi altele. Pe fiecare componentă de dezvoltare a competenţelor există însă etape de dezvoltare ce corespund complexităţii gîndirii la un moment dat. În acest articol se pune în discuţie problema asincroniei dezvoltării copiilor supradotaţi, îndeosebi, a dezvoltării competenţelor lor.  

This article dwells on the problem of individualized training aiming at forming competences at gifted pupils. Gifted children manifest unusual abilities if compared with children of the same age, though they don’t manifest stability at all levels of development. They can be fragile in some directions corresponding to their chronological age and they can appear unusually gifted in other directions where they are brighter than their chronological age shows. 

Cuvinte-cheie
aptitudini, competențe, asincronie, supradotat, diferenţiere, dezvoltare asincronică, instruire diferenţiată.,

abilities, competences, asincronie, gifted, Differentiated training, differentiation, asincronic development