Etica profesională în contextul educației incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
706 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 13:41
SM ISO690:2012
SCRIPA, Tatiana. Etica profesională în contextul educației incluzive. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc: Culegere de studii. Materialele Congresului Știinţific Internaţional Polono-Moldo-Român: Educaţie-PoliticăSocietate, 1-4 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. III, nr.2, pp. 85-94. ISBN 978-9975-76-273-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. III, nr.2, 2019
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 1-4 aprilie 2019

Etica profesională în contextul educației incluzive


Pag. 85-94

Scripa Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

In the field of education, is required of competent teachers with a high quality education that demands efficiency, responsibility, multidisciplinarity, respects for the rights of the children. The education of children with Individualized Education Programs (IEPs) requires rigorous psycho training, on the basis of which teachers should be able to know and apply the philosophy of education and professional ethics. Nowadays, it is necessary not only to be a good specialist, but it requires an appropriate ethical behavior.

Cuvinte-cheie
professional ethics, inclusive education, principles, code of ethics