Studenții Ca Beneficiari și Actori ai Procesului de Evaluare Externă a Calității: Practica Europeană și Experiența ANACEC
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
612 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 16:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:005.6(4) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
SAVA, Lucia. Studenții Ca Beneficiari și Actori ai Procesului de Evaluare Externă a Calității: Practica Europeană și Experiența ANACEC. In: Center for Studies in European Integration Working Papers Series, 2019, nr. 13, pp. 28-46. ISSN -.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Center for Studies in European Integration Working Papers Series
Numărul 13 / 2019 / ISSN - /ISSNe 2537-6187

Studenții Ca Beneficiari și Actori ai Procesului de Evaluare Externă a Calității: Practica Europeană și Experiența ANACEC

CZU: 378.1:005.6(4)
JEL: I21, I23, I28

Pag. 28-46

Sava Lucia12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC)
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2019


Rezumat

Actualmente, învățământul superior are un rol foarte important în dezvoltarea social-economică și culturală durabilă a societății, cât și în formarea abilităților și competențelor adecvate absolvenților, astfel încât aceștia să corespundă cerințelor pieței muncii și tendințelor din domeniul de formare profesională. Fiind afectate de transformările societale globale, instituțiile de învățământ superior trebuie să-și revadă oferta educațională, să-și adapteze procesele educaționale spre o abordare mai centrată pe student, să asigure flexibilitate și să creeze oportunități, care să le permită studenților să-și stabilească trasee individuale de învățare, să acumuleze competențe profesionale în corespundere cu interesele personale și cu cerințele angajatorilor. În calitate de beneficiari importanți ai sistemului educațional, studenții trebuie să participe la aceste schimbări. De asemenea, un rol important îl dețin structurile interne și externe de asigurare a calității, care acordă suportul necesar și monitorizează măsurile de îmbunătățire continuă a calității serviciilor educaționale întreprinse de instituțiile de învățământ superior. Agențiile europene au acumulat deja o experiență bogată în dezvoltarea sistemelor naționale de asigurare a calității și în cooperarea internațională din SEÎS. Spre deosebire de alte state europene, Republica Moldova se află la începuturile acestor transformări complexe din domeniul asigurării calității serviciilor educaționale. ANACEC este o instituție nouă pe piața educațională, care are misiunea de a implementa politicile statului și de a contribui la dezvoltarea orientată spre cele mai bune standarde internaționale. Studiul abordează implicarea studenților, ca actori importanți ai procesului educațional, în procesele de asigurare a calității din sistemul universitar european și din Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
Spaţiul European al Învăţământului Superior, asigurarea calităţii, evaluare externă, Standarde și linii directoare europene, ANACEC