Modalități de stimulare a motivației pentru învățare la elevi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1405 124
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 15:44
SM ISO690:2012
MUSTAȚĂ, Aliona. Modalități de stimulare a motivației pentru învățare la elevi. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 152-156. ISSN 2587-3563 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.6, Partea 2, 2019
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019

Modalități de stimulare a motivației pentru învățare la elevi


Pag. 152-156

Mustață Aliona
 
Colegiul de Medicină Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2019


Rezumat

The necessity of identifyng the ways of stimulating the motivation for learning in pupils begins from the need to differentiate and understand the factors that influence the fluctuations of school efficiency. This article aims to reflect the problem of motivation for learning in pupils from voccational training. First we try to identify at what level of schooling the motivation of learning is declining based on activities of researching and identify and analize problems that cause the declining of motivation. Subsequently we propose conditions of carrying activities on which teachers, who want to help pupils, can rely in order to maintain the motivation of learning during studies.

Cuvinte-cheie
motivation, pupil, teacher, learning, vocational learning