Articolul precedent |
Articolul urmator |
949 53 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-17 11:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.262 (50) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, TOIA, Maria. Practici internaționale de formare a părinților rezilienți la abuz asupra copiilor. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 197-202. ISBN 978-9975-50-235-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 8, 2018 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.262 | ||||||
Pag. 197-202 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Parent education helps parents acquire skills to improve their parenting of and commu-nication with their children in order reduce children’s disruptive behaviors and to become rezilient of child maltreatment. Parents with resilient skills are able to handle stress situation in healthy ways and model effective coping skills for their child. A review of many of the major parenting curricula and avai-lable programs could potentially assist parents and professionals in choosing a suited program and to build their resilience to abuse their child. |
||||||
Cuvinte-cheie resilience, abuse, parenting program, parent education |
||||||
|