Disciplina Dezvoltare personală, un răspuns la realităţile sociale şi o provocare pentru cadrele didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1015 135
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-02 21:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (975)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4061)
SM ISO690:2012
DANDARA, Otilia. Disciplina Dezvoltare personală, un răspuns la realităţile sociale şi o provocare pentru cadrele didactice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 9-12. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521001
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Disciplina Dezvoltare personală, un răspuns la realităţile sociale şi o provocare pentru cadrele didactice

Personal Development as a School Subject: A Response to Social Realities and a Challenge for Educators

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521001
CZU: 37.015

Pag. 9-12

Dandara Otilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Disciplina ”Dezvoltare personală” este un răspuns la nevoia de educaţie a personalităţii, care trebuie să se integreze într-un mediu sociocultural şi economic în continuă schimbare. Abordarea modulară îi permite profesorului să pună accentul pe câteva aspecte importante ale dezvoltării personale, prin care elevul de astăzi şi adultul de mâine vor putea să relaţioneze cu sine şi cu cei din jur, să îşi valorifice resursele personale, sociale şi naturale, trăind şi edificând un mediu de viaţă durabil; să îşi proiecteze cariera şi să se integreze profesional; să adopte un mod de viaţă sănătos şi să îşi asigure sieşi şi celor din jur siguranţa vieţii, integritatea fizică, morală şi emoţională. Această disciplină este un răspuns la prevederile de politici educaţionale, dar şi o provocare pentru cadrele didactice, deoarece mesajul educaţional nu poate fi dedus din domenii ştiinţifice clar şi strict definite, ci se găseşte în viaţa de zi cu zi.

Personal Development as a school subject is the answer to the need to educate the pupils’ personalities through a continuously changing social and economic environment. The modular approach allows the teacher to emphasize some vital aspects of personal development, which makes the pupil of today and the adult of tomorrow to better understand himself and interact with others, to explore his personal, social, and natural resources, inhabiting and building a sustainable life environment, planning a future career and being able to integrate professionally, adopting a healthy lifestyle and ensuring his own safety and the safety of those around him, as well as physical, spiritual, and emotional integrity. This course is an answer to educational policy stipulations, yet at the same time it is a challenge for the educators, because its educational message cannot be built based on science alone, but has to derive from everyday life.

Cuvinte-cheie
dezvoltare personală, resurse educaţionale, mesaj educaţional,

personal development, educational resources, educational message