Articolul precedent |
Articolul urmator |
705 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-31 20:47 |
SM ISO690:2012 SILISTRARU, Nicolae. Tendinţe şi orientări în didactica universitară. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 26-45. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The modern university has as a main aim to prepare future professionals according to real society needs, the learning being centered on the student. Education as a complex part of human existence is changing in time according to society needs. That`s why education should face nowadays and future requirements and possess qualities like: flexibility, being formative and continuity. New tendency of university didactics can be useful because it informs teachers about actual questions; encourages beginning teachers and students to continue their didactic activity; suggest doing practical activities, assure information access in a motivational way and enhance European learning. |
||||||
Cuvinte-cheie tendinţele, orientări, didactică universitară, standardele europene, procesul educațional, constructivismul, cognitivismul, interactivitate, strategii didactice interactive, învăţare, cadrul didactic universitar, obiective, competențe, proiectarea învăţării active şi creative, finalități educaționale, studenţi |
||||||
|