Probleme de coraport între evaluarea competenţelor comunicative orale şi organizarea materialului de limbă în contextul predării-învăţării limbilor străine
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
813 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-18 16:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.9+372.881.111.1 (5)
Informatică aplicată. Tehnici bazate pe calculator cu aplicații practice (443)
Educație (14652)
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei, BABÂRĂ, Nicanor, SULAC, Sofia. Probleme de coraport între evaluarea competenţelor comunicative orale şi organizarea materialului de limbă în contextul predării-învăţării limbilor străine. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 9 februarie 2018, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2018, Vol.2, pp. 25-28. ISBN 978-9975- 83-058-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2018
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 9 februarie 2018

Probleme de coraport între evaluarea competenţelor comunicative orale şi organizarea materialului de limbă în contextul predării-învăţării limbilor străine

CZU: 004.9+372.881.111.1

Pag. 25-28

Chirdeachin Alexei, Babâră Nicanor, Sulac Sofia
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 23 septembrie 2019


Rezumat

Today’s legal, curricular and pedagogical requirements involve formation of competences as finalities of the educational process. The development of communication (oral) competence is achieved through the analysis of its components: linguistic, sociolinguistic and pragmatic competence and their correlation. Assessment, along with teaching and learning, is a component of the didactical process. Its importance lies in the fact that it provides feedback controlling the mastering of the didactic material. For an effective assessment and for an optimal organization of the language material in the teaching and learning process for the formation and development of communicative competences, it is necessary to take into account a series of factors discussed in this work.

Cuvinte-cheie
language teaching, oral communicative competences, teaching, learning, assessment