Specificul consilierii psihologice a preșcolarilor cu cerințe educative speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
737 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 14:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1.015.3+159.9 (2)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
LUCHIANIUC, Tatiana, SECRIERU (SAMSON), Luminiţa. Specificul consilierii psihologice a preșcolarilor cu cerințe educative speciale. In: Interuniversitaria, Ed. 13, 3 mai 2018, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 13, pp. 137-140. ISBN 978-9975-50-212-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 13, 2018
Colocviul "Interuniversitaria"
13, Bălți, Moldova, 3 mai 2018

Specificul consilierii psihologice a preșcolarilor cu cerințe educative speciale

CZU: 376.1.015.3+159.9

Pag. 137-140

Luchianiuc Tatiana, Secrieru (Samson) Luminiţa
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2019


Rezumat

The proposed article is based on the scientific study on the specifics of psychological counseling of preschoolers with special educational needs. We start from the assumption that the techniques and methods of the experiential approach will facilitate the personal development of this category of subjects. The topic of research is an actual one in the context of the school inclusion process, as eliminating psychological problems, the child will be able to integrate and adapt to the usual conditions much easier.

Cuvinte-cheie
experiential approach, inclusive education, preschools, psychological counseling, special educational needs