Valorificarea instrumentelor TIC în dezvoltarea competenței de investigare a proceselor biologice la liceeni
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1204 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 15:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.388-057.874(004.9:57) (1)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
PLACINTA, Daniela, COROPCEANU, Eduard. Valorificarea instrumentelor TIC în dezvoltarea competenței de investigare a proceselor biologice la liceeni. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 98-106. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Valorificarea instrumentelor TIC în dezvoltarea competenței de investigare a proceselor biologice la liceeni

Valorification of ICT tools in developing the high school students’ investigation competence of biological processes.

CZU: 371.388-057.874(004.9:57)

Pag. 98-106

Placinta Daniela12, Coropceanu Eduard1
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „ Alexandru cel Bun ”, or. Tighina
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

Complexitatea competenței de investigare biologică la liceeni evoluează în didactica modernă odată cu instrumen-tele TIC. Utilizarea laboratorului digital care include atât componente software, cât și componente hardware în timpul lucrărilor practice și al experimentului biologic motivează elevii pentru cercetare. Activitățile practice cu utilizarea senzorilor laboratorului digital oferă posibilitatea de a îmbunătăți componenta aplicativă și investigațională, formând bazele instruirii prin cercetare. Planificarea eficientă a activităților de investigare de către cadrul didactic duce la realizarea finalităților așteptate în procesul de predare-învățare-evaluare.

The complexity of biological investigation competence of high school students evolves in modern Didactics at the same time with ICT tools. The use of the digital lab, which includes the software programming system and the hardware computer system during practical work and biological experiment, keeps students interested in research. Thus, practical activities with digital lab sensors offer the opportunity to improve the applicative and investigative component forming the basis of research training. Teachers’ effective planning of the investigative activities leads to the achievement of the expected results in the teaching-learning-evaluation process.

Cuvinte-cheie
investigare, biologie, liceeni, tehnologii informaționale și comunicaționale, laborator digital, senzori.