Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
903 48 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 19:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (106) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
SM ISO690:2012 FLOREA, Viorica. Abordări conceptuale în taxonomia formelor educației formale și nonformale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 163-175. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5 | ||||||
Pag. 163-175 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reflectă cele mai semnificative taxonomii ale educaţiei formale şi non-formale, prezentate de cercetători în literatura de specialitate. Am urmărit să evidenţiem o diversitate de opinii cu privire la clasificarea activităţilor de tip formal şi non-formal, datorită creşterii rolului educaţiei nonformale la nivel internaţional. Numeroasele taxonomii prezentate în literatura ştiinţifică aduc dovezi că, în paralel cu lecţia care constituie forma principală a realizării educaţiei formale, pot fi utilizate actualmente şi alte activităţi cu importante influențe informative şi formative, având un impact pozitiv asupra formării şi dezvoltării personalităţii elevului. |
||||||
Cuvinte-cheie taxonomie, educaţie formală, educaţie non-formală, educaţie permanentă. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-64617</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-07-01</cfResPublDate> <cfVol>12</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>163</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/64617</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Abordări conceptuale în taxonomia formelor educației formale și nonformale</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>taxonomie; educaţie formală; educaţie non-formală; educaţie permanentă.</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Articolul reflectă cele mai semnificative taxonomii ale educaţiei formale şi non-formale, prezentate de cercetători în literatura de specialitate. Am urmărit să evidenţiem o diversitate de opinii cu privire la clasificarea activităţilor de tip formal şi non-formal, datorită creşterii rolului educaţiei nonformale la nivel internaţional. Numeroasele taxonomii prezentate în literatura ştiinţifică aduc dovezi că, în paralel cu lecţia care constituie forma principală a realizării educaţiei formale, pot fi utilizate actualmente şi alte activităţi cu importante influențe informative şi formative, având un impact pozitiv asupra formării şi dezvoltării personalităţii elevului.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>This article reflects the most significant taxonomies of formal and non-formal education presented by researchers in the literature. We aimed to highlight a diversity of opinions on the classification of formal and non-formal activities, due to the growing role of non-formal education at international level. The numerous taxonomies presented in the scientific literature provide evidence that in parallel with the lesson which constitutes the main form of the formal education, other activities with important informative and formative influences can be used, having a positive impact on the formation and development of the pupil personality.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-50467</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-50467</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-50467-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-07-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Florea</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Viorica</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>