Particularitățile relațiilor reciproce ale elevilor la vârsta adolescentă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1037 79
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 16:36
SM ISO690:2012
DORFMAN, Livia, IURCHEVICI, Iulia. Particularitățile relațiilor reciproce ale elevilor la vârsta adolescentă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 145-151. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Particularitățile relațiilor reciproce ale elevilor la vârsta adolescentă

Particularities of mutual relationships among teenagers


Pag. 145-151

Dorfman Livia12, Iurchevici Iulia1
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Centrul Educational Quo Vadis
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

Adolescența este considerată a fi o a doua naștere datorită schimbărilor și transformărilor multiple prin care trece individul. Fiind una dintre cele mai complexe etape ale dezvoltării, adolescența are menirea să pregătească tânărul pentru sarcinile maturității. Observațiile sistematice asupra comportamentului adolescentului în grup au condus la opinia că în această etapă de dezvoltare viața socială are o intensitate mai mare, decât în orice altă perioadă a vieții. Prin identificare cu persoanele de aceeași vârstă, adolescentul interiorizează noi tipuri de valori și dezvoltă judecăți morale, începe să exploreze lumea pentru a afla în ce fel ea sau el sunt diferiți față de părinții, semenii lor. Interacțiunea cu adolescenții de aceeași vârstă contribuie în mod semnificativ la formarea imaginii de sine. Relațiile cu semenii sunt cele care facilitează adolescentului stabilirea și perfecționarea relațiilor interpersonale, deprinderile de  comunicare și trăirea sentimentului de prietenie. Toate acestea, oferă cadrul necesar pentru exprimarea intimității, dar și a diferitelor roluri sociale, oferind adolescentului posibilitatea de a se „oglindi” în ceilalți pentru a-și forma propria identitate.  

Teen age is considered to be the second birth due to multiple changes a young man passes through. Being one of the most complex stage of human development, teen age main goal is to prepare teenagersfor maturity. Regular observations on teenagers’behaviour in groups revealed that social life becomes much more vivid and intensive than in any other stages of human ’s life. By identifying himself to people of the same age, the teenager internalises with new types of moral judgements, values, starts exploaring the world in order to figure out how he or she is different from his parents or peers. Peers’ interaction has a high contribution on self-image defining. Relationships with peers are the ones which help the teenager to facilitate the establishment and improvement of interpersonal relations, comunicaton abilities and exploaring friendship feeling. All in all, they offer the necesarry background for intimity experimentation, but also for different social roles, offering the teenager the posibility to „ mirror himself” in others in order to define his own identity.

Cuvinte-cheie
adolescent, conflict,

seaman, imagine de sine, prietenie, relaţii interpersonale