Articolul precedent |
Articolul urmator |
1037 79 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 16:36 |
SM ISO690:2012 DORFMAN, Livia, IURCHEVICI, Iulia. Particularitățile relațiilor reciproce ale elevilor la vârsta adolescentă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 145-151. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 145-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adolescența este considerată a fi o a doua naștere datorită schimbărilor și transformărilor multiple prin care trece individul. Fiind una dintre cele mai complexe etape ale dezvoltării, adolescența are menirea să pregătească tânărul pentru sarcinile maturității. Observațiile sistematice asupra comportamentului adolescentului în grup au condus la opinia că în această etapă de dezvoltare viața socială are o intensitate mai mare, decât în orice altă perioadă a vieții. Prin identificare cu persoanele de aceeași vârstă, adolescentul interiorizează noi tipuri de valori și dezvoltă judecăți morale, începe să exploreze lumea pentru a afla în ce fel ea sau el sunt diferiți față de părinții, semenii lor. Interacțiunea cu adolescenții de aceeași vârstă contribuie în mod semnificativ la formarea imaginii de sine. Relațiile cu semenii sunt cele care facilitează adolescentului stabilirea și perfecționarea relațiilor interpersonale, deprinderile de comunicare și trăirea sentimentului de prietenie. Toate acestea, oferă cadrul necesar pentru exprimarea intimității, dar și a diferitelor roluri sociale, oferind adolescentului posibilitatea de a se „oglindi” în ceilalți pentru a-și forma propria identitate. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescent, conflict, seaman, imagine de sine, prietenie, relaţii interpersonale |
||||||
|