Relevanța achizițiilor în activitatea unității economice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
729 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 18:05
SM ISO690:2012
GALANTON, Natalia. Relevanța achizițiilor în activitatea unității economice. In: 25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic, 23-24 septembrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Vol.1, pp. 252-257. ISBN 978-9975-75-834-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic
Vol.1, 2016
Conferința "25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic"
Chișinău, Moldova, 23-24 septembrie 2016

Relevanța achizițiilor în activitatea unității economice

JEL: L23, M11

Pag. 252-257

Galanton Natalia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 aprilie 2018


Rezumat

În acest articol, venim cu unele precizări ce țin de funcția de achiziții în cadrul întreprinderii. Aceasta a avut și continuă să aibă o evoluție ascendentă în activitatea companiilor. În prezent, toate organizațiile de succes consideră, că achizițiile reprezintă o activitate de importanță strategică esențială. În mod tradițional, în întreprindere, diferitele faze ale fluxului erau stabilite: achizițiile, care tratau fluxul intrărilor, serviciul comercial fluxul ieșirilor, producția, care se axa, în principal, pe constrângerile proprii și pe obiectivele sale de eficiență tehnică și de productivitate. În anii 1980, multe întreprinderi, au reunit în același serviciu toate funcțiile, care tratează fluxul: de la aprovizionare la distribuție, trecând prin gestiunea producției și planificarea resurselor. Anii 1990 promovează tendința de lărgire a acestui concept de integrare logistică spre o organizare mai deschisă, lanțul de aprovizionare”, în care este cuprinsă întreaga organizare a întreprinderii, gândită în jurul fluxurilor: vânzare, distribuție, producție, achiziții, aprovizionare. În acest context, am urmărit etapele dezvoltării funcției achiziție în cadrul organizației, dar nu înainte de a clarifica și delimita noțiunile de bază, caracteristice sau asociate acestei activități.

Cuvinte-cheie
achiziţii, aprovizionare, logistică, alimentare