Modelarea experimentelor aleatoare și formarea gândirii probabiliste la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
722 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-03 19:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
519.813:[371.212+371.385] (1)
Cercetări operaționale (OR) teorii şi metode matematice (170)
Educație (14580)
SM ISO690:2012
POŞTARU, Andrei, BENDERSCHI, Olga. Modelarea experimentelor aleatoare și formarea gândirii probabiliste la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2017, nr. 7(107), pp. 146-149. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(107) / 2017 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Modelarea experimentelor aleatoare și formarea gândirii probabiliste la elevi

The modeling of random experiments and training of the probabilistic thinking of pupils

CZU: 519.813:[371.212+371.385]

Pag. 146-149

Poştaru Andrei, Benderschi Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2018


Rezumat

În scopul formării gândirii probabiliste la elevi se propune un sistem complex de exerciţii (rezolvate sau propuse spre rezolvare). În principiu, aici este vorba despre exerciţii care se referă la experimente aleatoare devenite „clasice”, legate de aruncarea monedei, aruncarea zarului, alegerea la întâmplare a unui punct dintr-o mulţime oarecare de puncte, extragerea unei bile dintr-o urnă etc. Modelarea unor astfel de experimente este, credem noi, un suport bun, dar şi un instrument eficient pentru crearea la elevi a unei gândiri probabiliste. Modelarea se poate efectua utilizând tabele de numere aleatoare sau elaborând programe în diverse limbaje de programare.

The purpose of cultivating a probabilistic thinking involves a complex system of exercises and problems (to be solved or to be proposed to be solved). In general we are speaking about problems which refer to some "classic" random experi-ments about the tossing of a coin, the throwing of a dice, the randomly choosing of a point in a set of points, the extraction of a ball from an urn, etc. The modeling of such experiments is, we believe, a good support, but also an effective tool for creating a probabilistic thinking of pupils. In our work we present examples of modeling performed by using random number tables or by proposing programs in various programming languages.

Cuvinte-cheie
gândire probabilistă, experiemente aleatoare, modelarea experiementelor aleatoare, definiția statistică a probabilității.