Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
722 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-03 19:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
519.813:[371.212+371.385] (1) |
Cercetări operaționale (OR) teorii şi metode matematice (170) |
Educație (14580) |
SM ISO690:2012 POŞTARU, Andrei, BENDERSCHI, Olga. Modelarea experimentelor aleatoare și formarea gândirii probabiliste la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2017, nr. 7(107), pp. 146-149. ISSN 1857-2073. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice) | ||||||
Numărul 7(107) / 2017 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033 | ||||||
|
||||||
CZU: 519.813:[371.212+371.385] | ||||||
Pag. 146-149 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În scopul formării gândirii probabiliste la elevi se propune un sistem complex de exerciţii (rezolvate sau propuse spre rezolvare). În principiu, aici este vorba despre exerciţii care se referă la experimente aleatoare devenite „clasice”, legate de aruncarea monedei, aruncarea zarului, alegerea la întâmplare a unui punct dintr-o mulţime oarecare de puncte, extragerea unei bile dintr-o urnă etc. Modelarea unor astfel de experimente este, credem noi, un suport bun, dar şi un instrument eficient pentru crearea la elevi a unei gândiri probabiliste. Modelarea se poate efectua utilizând tabele de numere aleatoare sau elaborând programe în diverse limbaje de programare. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire probabilistă, experiemente aleatoare, modelarea experiementelor aleatoare, definiția statistică a probabilității. |
||||||
|