Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
683 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 15:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.041 (30) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258) |
SM ISO690:2012 ALBU, Gabriel. Autosuficienţa, obstacol în calea autoeducaţiei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 9-14. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.041 | ||||||
Pag. 9-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
C-o ştim sau nu, că ne place sau nu ne place, sîntem mereu pîndiţi de autosuficienţă. Ea este acea stare (în care tindem să ne complacem) de acceptare docilă, fără să reflectăm sau să ne întrebăm, a ceea ce gîndeşte, crede şi face „lumea”, este o stare de automulţumire (adoptată fie din comoditate, fie din aroganţă). Studiul încearcă să arate că autosuficienţa descurajează iniţierea şi desfăşurarea autoeducaţiei, după cum autoeducaţia reprezintă antidotul instalării autosuficienţei. Totodată, studiul încearcă să demonstreze faptul că, spre deosebire de autosuficienţă – prin care ne limităm/descurajăm gîndirea, înţelegerea şi distincţia faptelor –, prin autoeducaţie ne oferim şansa creşterii sufleteşti şi a înnobilării spirituale |
||||||
Cuvinte-cheie self-sufficiency, self-education, acceptance, thinking, complacency, spiritual growth. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Albu, G.</creatorName> <affiliation>Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti din România, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Autosuficienţa, obstacol în calea autoeducaţiei</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>self-sufficiency</subject> <subject>self-education</subject> <subject>acceptance</subject> <subject>complacency</subject> <subject>thinking</subject> <subject>spiritual growth.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.041</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-09-23</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p><em>C-o ştim sau nu, că ne place sau nu ne place, sîntem mereu pîndiţi de autosuficienţă. Ea este acea stare (în care tindem să ne complacem) de acceptare docilă, fără să reflectăm sau să ne întrebăm, a ceea ce gîndeşte, crede şi face „lumea”, este o stare de automulţumire (adoptată fie din comoditate, fie din aroganţă). Studiul încearcă să arate că autosuficienţa descurajează iniţierea şi desfăşurarea autoeducaţiei, după cum autoeducaţia reprezintă antidotul instalării autosuficienţei. Totodată, studiul încearcă să demonstreze faptul că, spre deosebire de autosuficienţă – prin care ne limităm/descurajăm gîndirea, înţelegerea şi distincţia faptelor –, prin autoeducaţie ne oferim şansa creşterii sufleteşti şi a înnobilării spirituale</em></p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p><em>Whatever we know it or don’t, whatever we like it or don’t, we are lurked by self-sufficiency. It defines the state (when we tend to indulge ourself) of docile acceptance, without reflection or to wonder what the “world” thinks, believes and does. It is a state of complacency taken either out of laziness or arrogance. The study tries to present that the self-sufficiency discourages self-education initiation and development, as the self-education is the antidote of the self-sufficiency installation. Therewith, the study attempts to show that self-education provides the opportunities of spiritual growth and ennoblement, unlike self-sufficiency that limits/discourages the thinking, understanding and distinguish of facts.</em> </p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>