Comunicarea didactică - condiție de asigurare a calității procesului de învățământ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
901 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 20:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064 (56)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Comunicarea didactică - condiție de asigurare a calității procesului de învățământ. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 46-54. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Comunicarea didactică - condiție de asigurare a calității procesului de învățământ
CZU: 37.064

Pag. 46-54

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Conceptul de comunicare didactică definit din perspectiva paradigmei sistemice, psihologice, sociologice, manageriale, axiologice a comunicării, relevă acesteia sensuri diferite: mijloc, formă, mecanism, principiu al relaţiilor interpersonale, instrument. Este prezentată o nouă viziune asupra comunicării didactice - transmiterea nu doar a conţinuturilor informaţionale, ci şi a conţinuturilor afectivatitudinale; prezentate condițiile unei comunicări didactice eficiente din perspectiva valorificării instruirii interactive, funcțiilor comunicării, tipurilor de relații stabilite în procesul de comunicare și formelor de comunicare, a competenței de comunicare didactică și a valorilor competenței de comunicare didactică.

Le concept de communication didactique est défini en termes du paradigme systémique, psychologique, sociologique, gestion, axiologique de la communication et il révèle des significations différentes: moyen, forme, mécanisme, principe de relations interpersonnelles, outil. Il est présenté une nouvelle vision de la communication didactique - l'envoi, pas seulement des contenus informationnels, mais aussi des contenus affectif et d'attitude; ils sont présenté les conditions d’une communication didactique efficace du point de vue de la valorisation d’un enseignement interactif, des fonctions de la communication, des types de relations établies dans le processus de communication et des formes de communication, de la compétence de communication didactique et des valeurs de la compétence de communication didactique.

Cuvinte-cheie
comunicare didactică, comunicare pedagogică,

comunicare didactică eficientă, calitatea comunicării, comunicare didactică afectivă, condiții de asigurare a calității, instruire interactiv