Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
736 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-23 07:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.74:37+37.013.3 (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Educație (14334) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Realismul social al modernității în actualitate. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 19-24. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.74:37+37.013.3 | ||||||
Pag. 19-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimele decenii, sub impulsul conjugat al noilor tehnologii informaţionale, flexibilităţii economice, diversităţii culturale şi religioase, incertitudinii morale şi ştiinţifice, etc., domeniul formării profesionale a intrat în zona unor schimbări fundamentale structurale şi procedurale. Criza din sistemul de învăţământ este o consecinţă a crizei economice, politice şi sociale, şi este determinată de modelul teoretic numit model gnoseologic. Educaţia postmodernă se plasează pe temelia modelului antropologicosocial, care s-a concentrat pe conceptul de subiect, care este independent de construirea sistemului său de cunoştinţe în anumite contexte, dezvoltă astfel nu doar o activitate de cunoaştere, ci şi la una productivă. Din acest motiv, se consideră ca fiind semnificativ dezvoltat conceptele despre realismului social şi modernitate la începutul secolului XX, de către următorii cercetători ca G. G. Antonesc şi Herbart Spencer etc. Potrivit acestora, profesorii sunt cei care îndrumă tinerii vor deveni interesaţi de cerinţele şi nevoile societăţii de moment, astfel încât aceştia să poată mai bine să se adapteze la realităţile sociale. Noua realitate socială necesită o nouă instituţie de formare a indivizilor prin recapitularizarea ideilor despre realismului social care sunt adaptate la societatea informatizată. |
||||||
Cuvinte-cheie cuvinte: gnoseologic model, modelul social antropologice, realismului social, flexibilitatea, incertitudine., tehnologia informaţiei, diversitatea, schimbare |
||||||
|