Realismul social al modernității în actualitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
736 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-23 07:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37+37.013.3 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Educație (14334)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Realismul social al modernității în actualitate. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 19-24. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Realismul social al modernității în actualitate
CZU: 316.74:37+37.013.3

Pag. 19-24

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

În ultimele decenii, sub impulsul conjugat al noilor tehnologii informaţionale, flexibilităţii economice, diversităţii culturale şi religioase, incertitudinii morale şi ştiinţifice, etc., domeniul formării profesionale a intrat în zona unor schimbări fundamentale structurale şi procedurale. Criza din sistemul de învăţământ este o consecinţă a crizei economice, politice şi sociale, şi este determinată de modelul teoretic numit model gnoseologic. Educaţia postmodernă se plasează pe temelia modelului antropologicosocial, care s-a concentrat pe conceptul de subiect, care este independent de construirea sistemului său de cunoştinţe în anumite contexte, dezvoltă astfel nu doar o activitate de cunoaştere, ci şi la una productivă. Din acest motiv, se consideră ca fiind semnificativ dezvoltat conceptele despre realismului social şi modernitate la începutul secolului XX, de către următorii cercetători ca G. G. Antonesc şi Herbart Spencer etc. Potrivit acestora, profesorii sunt cei care îndrumă tinerii vor deveni interesaţi de cerinţele şi nevoile societăţii de moment, astfel încât aceştia să poată mai bine să se adapteze la realităţile sociale. Noua realitate socială necesită o nouă instituţie de formare a indivizilor prin recapitularizarea ideilor despre realismului social care sunt adaptate la societatea informatizată.

In recent decades, under the conjugated impulse of the new information technologies, economic flexibility, cultural and religious diversity, moral and scientific uncertainty, etc., the training field has entered the zone of some fundamental structural and procedural changes. The crisis of the education system is a consequence of the economic, political and social crisis, and it is determined by theoretical model called the gnoseological model. The postmodern education must be placed on the foundation of the social anthropological model, focused on the conception of the subject, which is building independently its system of knowledge in certain contexts, thus developing not only an activity of knowledge, but also a productive one. For that reason, one considers as being significant the concepts about social realism of modernity developed in Buletinul Ştiinţific al Universităţii de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul the early twentieth century of such researchers as G.G. Antonesc and Herbart Spencer etc. According to them, the teachers at the guidance of young people will become interested in social requirements and the needs of society at the moment so as they can better adapt to the social realities. The new social reality requires a new institution of training individuals through the recapitalization ideas about social realism that are tailored to the computerized society.

Cuvinte-cheie
cuvinte: gnoseologic model, modelul social antropologice, realismului social, flexibilitatea, incertitudine.,

tehnologia informaţiei, diversitatea, schimbare