Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
675 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-17 19:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (488) |
Organizarea instruirii (539) |
SM ISO690:2012 BEZEDE, Rima. Valorificarea leadership-ului paideutic în cadrul comunităţilor profesionale de învăţare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 16-20. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 16-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la abordarea aplicativă a rolului şi a importanţei comunităţilor profesionale de învăţare în implementarea strategiei leadership-ului paideutic şi, implicit, în fortificarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice. În baza cercetărilor recente din domeniu, sînt elucidaţi factorii principali ce determină funcţionarea eficientă a unei comunităţi de învăţare: cultura colaborării, managementul participativ şi leadership-ul colaborativ. De asemenea, sînt reliefate condiţiile de bază pentru crearea unei comunităţi de învăţare: asigurarea unui mediu prielnic învăţării, stimulativ şi diversificat, care să favorizeze producerea de cunoştinţe şi de competenţe acţionale. Sînt prezentate rezultatele activităţii comunităţilor profesionale constituite în cadrul implementării strategiei leadership-ului paideutic. |
||||||
Cuvinte-cheie Teacher leadership, collaborative leadership, professional skills, participatory management, learning environment |
||||||
|