Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1356 79 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 14:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (478) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Resursele pedagogice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul de resurse pedagogice, abordat la nivelul mai multor științe ale educației, construite interdisciplinar (economia educației, managementul educației, sociologia educației etc.), este fixat în cadrul teoriei generale a educației în contextul definirii sistemului de învățămînt ca sistem deschis cu funcție generală de formare-dezvoltare psihosocială a personalității educatului, în vederea integrării sale permanente în societate. Resursele pedagogice reprezintă structura materială a sistemului de învățămînt. Logica planificării calitative, specifică educației, impune următoarea ierarhizare a resurselor pedagogice: a) informaționale (plan, programe, manuale școlare/universitare etc.); b) umane („actorii educației”/vezi importanța prioritară a profesorilor și a elevilor/studenților); c) didactico-materiale (mijloacele de învățămînt integrate în spațiul și timpul pedagogic); d) financiare (buget național, teritorial, local etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie Teaching resources, general theory of education, qualitative planning, education stakeholders |
||||||
|