Importanța și rolul măsurilor de constrângere cu caracter educativ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
979 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-28 16:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.24:343.14(478) (1)
Drept penal în general (885)
Acțiune penală. Investigație penală. Procedură penală (1410)
SM ISO690:2012
BOLOCAN-HOLBAN, Augustina, STRULEA, Maria. Importanța și rolul măsurilor de constrângere cu caracter educativ. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2017, nr. 3(103), pp. 82-87. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Importanța și rolul măsurilor de constrângere cu caracter educativ
CZU: 343.24:343.14(478)

Pag. 82-87

Bolocan-Holban Augustina, Strulea Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2017


Rezumat

De fiecare dată, când se pune problema tragerii la răspundere penală a minorului, este necesar să se analizeze minuțios, complex, multiaspectual circumstanțele cauzei și influența pedepsei penale asupra comportamentului minorului, căci, de multe ori, scopul pedepsei penale poate fi realizat și prin aplicarea altor constrângeri mai lejere, care nu lasă amprenta dură a unei pedepse penale și nu supune minorul la restricții care îl pot afecta emoțional și psihologic. Legea penală a Republicii Moldova prevede măsurile de siguranță cu caracter educativ care pot fi aplicate minorilor în prezența condi-țiilor legale. Acestea, nefiind pedepse penale și având scopul de a înlătura un pericol şi de a preîntâmpina săvârşirea faptelor prevăzute de legea penală, reprezintă o alternativă legală care, în contextul unei justiții restaurative, sunt absolut necesare și trebuie aplicate în fiecare situație posibilă.

Each time when it is necessary to decide regarding the criminal liability applied toward the minor (juvenile), it is important to analyze very thoroughly and multilateral the circumstances of the case and the influence of criminal punishment on minor’s behavior, because the purpose of criminal punishment could be achieved also by applying other coercive measures which do not imply restrictions that criminal punishment does and there is no negative emotional or psychological impact over the minor. Educational coercive measures are not criminal punishments and are aimed at eliminating a danger and at preventing the commission of acts set forth in criminal law, representing a legal alternative within restorative justice system and must be applied in each possible situation.

Cuvinte-cheie
minor,

răspundere penală, pedeapsă penală, probaţiune, program psihosocial,

măsuri de siguranță cu caracter educativ, referat pre-sentințial, program probațional